Ανταπάντηση σε σχόλιο για το ποστ μου «Απεράθου, το χωριό μου»


Το παρακάτω σχόλιο έγινε από έναν μπλόγκερ, που ονομάζεται naxios. Το σχόλιο αυτό αφορά το ποστ μου «Απεράθου, το χωριό μου», το οποιο ποστ αποτελεί μέρος ενός παιχνιδιού, στο οποίο, τονίζω, περιγράφουμε το χωριό μας, την καταγωγή μας και μόνον αυτό!

Να σας ενημερώσω, ότι ο naxios, προτίμησε να σχολιάσει τα παρακάτω, όχι κάτω από το συγκεκριμένο ποστ μου, αλλά στην σελίδα της Επικοινωνίας, που απλά παραθέτω τα μέιλ μου. Και δεν καταλαβαίνω το γιατί!

Σχόλιο από naxios
Φίλε astropeleki καλή σου μέρα και Καλό Πάσχα πολύ καλό το post για το χωριό σου τη Απείρανθο . Διακατέχεσαι όμως από μια εμπάθεια για το Φιλωτι που σου έχουν εμπέδωση κάποιοι και είναι κακό για νέο μορφωμένο άνθρωπο . Να γίνω ποιο σαφής δεν μπορείς να ανεβάζεις χάρτη και να αγνοείς το Φιλώτι
ΔΙΑΒΑΣΕ Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Φιλώτι Νάξου

Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Συντεταγμένες: 37°03′00″
N 25°30′00″E / 37.05, 25.5

Γενική ΝΑ. άποψη του Φιλωτιού Νάξου, στο βάθος δεξιά διακρίνεται η Μονή Νάξου, ενώ στο βάθος αριστερά, μέρος από το Χαλκί Νάξου.Το Φιλώτι είναι χωριό της Νάξου που βρίσκεται στους πρόποδες του όρους Ζας σε υψόμετρο 400 μέτρων περίπου, και σε απόσταση 19 χλμ. από τη Χώρα. Είναι το μεγαλύτερο χωριό της Νάξου αλλά και όλων των Κυκλάδων, τόσο από πληθυσμιακής, περίπου 1800 κάτοικοι, όσο και από χωροταξικής πλευράς. Αποτελείται από 3 τμηματα, το Ραχίδι, τον Κλέφαρο και το Λιοίρι. Εικάζεται ότι οι περισσότεροι κάτοικοι του έχουν κρητική καταγωγη, ωστόσο αυτό δεν είναι ιστορικά επιβεβαιωμένο. Φημίζεται για τα αγροτικά προϊόντα του (σύκα, σταφύλια, κρασι, ελιές, ελαιόλαδο), προϊόντα που παράγονται και στην υπόλοιπη ορεινή Νάξο αλλά κυρίως για τα κτηνοτροφικά προϊόντα οπως τα αμνοερίφια και τα γαλακτοκομικά. Το μεγαλύτερο πανηγύρι της Νάξου με χορούς και παραδοσιακά ναξιώτικα βιολιά πραγματοποιείται στο Φιλώτι τον 15αυγουστο που γιορτάζει η εκκλησία της Παναγιάς της Φιλωτίτισσας, με το υπέροχο γλυπτό καμπαναριό, κτισμενη στα τελη του 18ου αιωνα. Στο Φιλώτι επίσης βρίσκεται ο επιβλητικός Πύργος του Μπαρότσι που κτίσθηκε στην εποχή που το χωριό αποτελούσε ισχυρό φέουδο των Ενετών. Στα νότια όρια του χωριού πάνω στη κορυφή ενός πολύ απότομου βράχου βρίσκεται το βυζαντινό ξωκλήσι του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου που φαντάζει σαν φύλακας και πνευματικός φάρος.

Η ονομασία Φιλώτι οφείλεται σε αρχαίο τοπονύμιο που μάλλον προέρχεται από το ιωνικό προσωνύμιο Φιλώτης που απαντάται και στη Θάσο.

[Επεξεργασία] Λαογραφία
Στο πλάτανο του Φιλωτιού θέλω να σε γλεντήσω
να παίζει το “Μωρό” βιολί κι εγώ να τραγουδήσω!
(κοτσάκι από το νησιώτικο δημοτικό “Νάξο με την ομορφιά σου”😉
Το αναφερόμενο “Μωρό” ήταν το παρατσούκλι του παλιού οργανοπαίκτη Γέρου Κονιτόπουλου, πατέρα της Ειρήνης, του Γιώργου και του σημερινού Βαγγέλη Κονιτόπουλου. Κάποτε ο αξέχαστος Γιώργος Κονιτόπουλος που ακολουθούσε τον πατέρα του από μικρός, σε κάποιο πανηγύρι στη Κεραμωτή όταν ένας που δεν τον ήξερε τον ρώτησε:

-Μα ποιανού κοπέλι (=γιος) είσαι συ;
εκείνος προκειμένου να καθίσει να του εξηγεί, του απάντησε κατατοπιστικά:

-Μα δεν είμαι δα, το “μωρό” του “Μωρού”;(!)
Όσον αφορά για το ξωκλήσι του Αγίου Ιωάννη και την επικίνδυνη ανέγερσή του στη κορυφή ένος απόκρημνου βράχου υποστηρίζουν οι ντόπιοι ότι αυτό είναι ένα πρώτο δείγμα του “φιλώτιμου των Φιλωτιτών”.

Καλή σου μέρα και καλό Πάσχα και σε σένα.

Δεν είμαι φίλος, είμαι φίλη…

Ευχαριστώ για τα «καλά» σου λόγια για το ποστ μου.

Να ξεκινήσω, λοιπόν, το σχόλιό μου, στο σχόλιό σας σημειώνοντας ότι με το που διάβασα την απάντησή σας, κατάλαβα με μιας ότι είστε Φιλωτίτης και θα συνεχίσω παραθέτοντάς σας την σημασία της λέξης «εμπάθεια» από το λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, του κυρίου Μπαμπινιώτη:

Εμπάθεια (η) [μτγν.] [εμπαθειών] η έντονη αντιπάθεια (εναντίον κάποιου) που εμποδίζει την αντικειμενική κριτική, η έκφραση έντονου, αρνητικού συναισθήματος: τα λόγια του αποκάλυπταν μεγάλη αντιπάθεια και φανατισμό // τόση αντιπάθεια δείχνει άνθρωπο μικρόψυχο και κομπλεξικό // ΣΥΝ. μισαλλοδοξία, φανατικός, κακιασμένος, μοχθηρός, φθονερός ΑΝΤ. διαλλακτικός, ήπιος.

Με βάση, λοιπόν, το εγκυρότατο λεξικό που έχω, δεν διακρίνω σε κανένα σημείο του ποστ μου εμπάθεια στο Φιλώτι. Το αντίθετο, εσείς διακατέχεστε από εμπάθεια για το χωριό μου, καθώς θέλετε να προβάλετε το χωριό σας χωρίς να έχω εγώ αναφέρει κάτι στο ποστ μου γι’ αυτό -είτε θετικό είτε αρνητικό. Ντε και καλά, πρέπει να αναφερθώ στο Φιλώτι; Για ποιον λόγο; Το ποστ που διαβάσατε, αποτελεί μέρος ενός παιχνιδιού, στο οποίο παρουσιάζουμε τον τόπο καταγωγής μας και περιγράφουμε τις ομορφιές του. Εγώ κατάγομαι, λοιπόν, από τ’ Απεράθου, και αυτό προέβαλα. Το χωριό μου… Όχι κάποιο άλλο χωριό και ούτε υποτιμητικά σχόλια για τα άλλα χωριά. Παρουσιάζω τ’ Απεράθου της Νάξου.

Ο χάρτης που ανέβασα, παρουσιάζει όλα τα χωριά της Νάξου. Είναι ολοφάνερα ο χάρτης της Νάξου. Και τον επισύναψα, έτσι ώστε να δουν οι αναγνώστες που βρίσκεται το χωριό μου. Επιπλέον, δεν επεξεργάστηκα καθόλου τον χάρτη, δηλαδή δεν έκατσα να σβήσω όλα τα χωριά της Νάξου και να αφήσω μόνο την Απείρανθο!!!!! Η αρχική τοποθεσία του χάρτη είναι εδώ. Οπότε γιατί να ανεβάσω τον χάρτη και να αναφερθώ στο Φιλώτι; Τ’ Απεράθου παρουσιάζω! Δεν καταλαβαίνω τον λόγο που θα έπρεπε να κάνω αυτό που σχολιάζετε!

Εάν σας πείραξε το γεγονός ότι γράφω πως είμαι πολύ περήφανη για το χωριό μου, είστε πολύ άδικος. Καθένας είναι περήφανος για το χωριό του και αγαπάει τον τόπο του υπερβολικά. Το ίδιο φυσικά κάνετε και σεις! Και το δείχνετε μάλιστα. Στον μπλογκ σας, διαφημίζετε το Φιλώτι. Και με φωτογραφία, συμπληρώνοντας από κάτω «Το ωραιότερο μέρος του κόσμου» αλλά και με φωτογραφία του Πλατάνου στο Φιλώτι στο προφίλ σας. Και χάρτη να ανεβάζατε, και ποστ παρόμοιο να κάνατε για το Φιλώτι, γιατί να σας πω εγώ ότι αγνοείτε την Απείρανθο;

Τέλος, μου τονίζετε με κεφαλαία γράμματα «ΔΙΑΒΑΣΕ Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια Φιλώτι Νάξου».
Αγαπητέ, δεν χρειάζεται να διαβάσω από την Βικιπαίδεια για το Φιλώτι της Νάξου! Η μία μου γιαγιά ήταν Φιλωτίτισσα και για τουλάχιστον 15 χρόνια, όταν ερχόμουν στη Νάξο για διακοπές, ανέβαινα στο Φιλώτι σχεδόν κάθε μέρα για να δω τους συγγενείς μου! Οπότε δεν χρειάζομαι υποδείξεις για το που να διαβάσω!

Φιλικά, ντόμπρα, σταράτα και χωρίς καμιά εμπάθεια για το Φιλώτι αλλά και για οποιοδήποτε χωριό της Αξάς!

17 thoughts on “Ανταπάντηση σε σχόλιο για το ποστ μου «Απεράθου, το χωριό μου»

  1. Πω πω😆
    Μωρέ καλά κάνω εγώ και δε γράφω για το χωριό μου..
    Θα πλακώσουν οι κουμπιουτεράδες από τον πάνω μαχαλά και θα γίνει τσε Πόπης😆

    Πάντως εγώ όταν ερθω προς τα κει, στο Φιλώτι δεν πατάω…😉

    Καλησπέρα καλή μου😀

  2. Φίλε η φίλη αστροπελέκι εγώ προσωπικά σε βεβαιώνω ότι δεν έχω καμιά εμπάθεια με τα Απεράθου και για του λόγου το αληθές αν θέλεις να σου δώσω ονόματα φιλών μου Απεραθιτών να τους ρωτήσεις οπότε μακριά απτόμενα η εμπάθεια . Ξερώ επίσης ότι η γιαγιά σου είναι από το Φιλωτι έχουμε και κοινό επίθετο .
    Με πείραξε που ο χάρτης που ανέβασες , παρουσιάζει σχεδόν όλα τα χωριά της Νάξου εκτός από Φιλώτι Κανείς ΜΕΓΑΛΟΣ ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗ ΜΑΖΙ ΜΟΥ αν νομίζεις ότι πείραξε το ότι γράφεις πως είσαι πολύ περήφανη για το χωριό σου. Εξάλλου από πουθενά δε βγαίνει σε απτά που έγραψα ότι εγώ πειρακτικά όπως λες «Εάν σας πείραξε το γεγονός ότι γράφω πως είμαι πολύ περήφανη για το χωριό μου, » Κανείς πολύ σωστά και σύμφωνο ότι ο καθένας είναι περήφανος για το χωριό του και αγαπάει τον τόπο του . Όπως σωστά σημειώνεις το ίδιο κάνω και εγώ Και το δείχνω μάλιστα. . “Το ωραιότερο μέρος του κόσμου”
    ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΕΓΩ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΡΤΗ ΕΓΡΑΨΑ ΑΝ ΕΣΥ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΣΟΥ ΖΗΤΑΩ ΣΥΓΝΩΜΗ

  3. Τσοπανάκο, αν πας στη Νάξο, θα την γυρίσεις όλη και θα πας και στο Φιλώτι!😀
    Για πιάσε να κάνεις σε περικαλώ μια παρουσίαση του χωριού σου! Και αν πλακώσουν, πλάκωσαν!😛

    Μαριγούλα από πολύ παλιά ακούω αυτό το πράγμα… Χαζομάρες! Κάθε χωριό έχει και την ομορφιά του😉

    naxie όπως καταλαβαίνεις, εάν καθόμουν να κοιτάζω ποιος χάρτης έχει όλα τα χωριά και ποιος δεν τα έχει, καλύτερα να μην έβαζα καθόλου χάρτη!

  4. «τοπικιστές’ θα το πω εγώ, αν είχα κακή διάθεση. Εχω όμως την καλύτερη και μακάρι να βρεθούν κι άλλοι να υπερασπίζονται έτσι τον τόπο τους. Θα είμαστε καλύτεροι έλληνες τότε ΟΛΟΙ….
    φιλιά κερασένια

  5. Ζουζουνίτσα μου, δεν μπορώ να σκεφτώ άνθρωπο που να μην αγαπάει τον τόπο του, ό,τι και αν έχει γίνει😉 Άσχετα αν υπάρχουν τέτοια άτομα…😦

    Φιλιά πολλά, καλημέρα σε όλους!

  6. Εγώ πάντως…αν με ρωτήσεις για την Νάξο, μόνο την χώρα και την Απείρανθο ξέρω…λόγω καταγωγής του Γλέζου…
    αστροπελέκι εεεεετσι…join στο club των bloggers που τους την «λένε» μουαχαχαχαχα

  7. Μάνο μου ίσως να ξέρεις κατά κύριο λόγο την Απείρανθο γιατί έχουμε κοινά στοιχεία, τουλάχιστον στην ντοπιολαλιά, με τους Κρητικούς😉

    Καλημέρα naxie και poupix🙂

  8. Πιστεύω πως η παρεξήγηση λύθηκε…

    Να σου πω την αλήθεια Νάξιε, δεν είχα προσεξει καν τον χάρτη. Περίεργο που δεν αναφέρει το Φιλώτι, αλλά φαντάζομαι ότι και το σαιτ-πηγή του χάρτη από αβλεψία το έκανε.

    Καλή καρδιά και πάμε γι’ άλλα!🙂

  9. Μια και έχω υπηρετήσει στην Νάξο στο φυλάκιο κοντά στην Απέραθο, απλά να πω ότι είναι ένα πολύ όμορφο χωριό και πέρασα πολύ καλά… Αυτά.

    Lykos

    .

  10. Γεια σου βρε Λύκε λύκε!!! Είμαι σίγουρη ότι με τα τόσα γιδοπρόβατα που θα έβλεπες από κει πάνω, θα σου είχαν πέσει τα σάλια!😆

  11. αν ποτε πάψετε να τρώγεστε ίσως και να καταφέρετε κάτι πχ να φτιάξετε από κοινου ένα συναιτερισμό για τα αγροτικά- κτηνοτροφικά προιόντα της ορεινής Νάξου, ίσως να αναπτύξετε φθινοπωρινό τουρισμό (περπάτημα στο βουνό κλπ) αλλά η από γεννησημιού στραβομάρα σας δεν σας αφήνει να δείτε το καλό του τόπου σας. ΙΣΧΥΣ ΕΝ ΤΗ ΕΝΩΣΕΙ ρωτήστε και τον κ Γλέζο δεν κατέβασε μόνος του την σημαία. ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΚΑΛ Ο ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΓΡΑΦΤΕ ΚΑΙ ΚΑΝΑ ΚΟΤΣΑΚΙ ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΤΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΛΕΙΨΟΥΝ ΚΑΤΙ ΓΙΑΝΟΥΛΗΔΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΝΤΙΡΙΝΤΑΧΤΑ ΤΟΥΣ.

  12. Φίλη Εύη🙂

    Το όλο θέμα ήταν τελικά μια παρεξήγηση, καθώς στον χάρτη που έχω ανεβάσει, δεν φαίνεται το Φιλώτι.

    Ο κύριος Γλέζος όντως δεν κατέβασε την σημαία μόνος του. Άλλωστε το έχω γράψει και στο ποστ μου. Απλά αξίζει να αναφερθεί και είναι τιμή μας που ένας από τους δύο ήταν Απεραθίτης.🙂

    Και επειδή ζήτησες κοτσάκι…. Να σου πω την πατινάδα που είχα μάθει για ένα χορευτικό μας στο σύλλογο που χορεύω:

    Ξύπνα φεγγαροπρόσωπη κι έβγα στο παραθύρι
    που το φεγγάρι θα σε δει και στο βουνό θα ‘ύρει.

    Έβγα φέξε σα φεγγάρι
    που το νου μου μου ‘χεις πάρει
    που το νου μου μου ‘χεις πάρει
    Έβγα φέξε σα φεγγάρι

    Στο φεγγαροβασίλεμα ήρθα στη ‘ειτονιά σου
    Και δε θα φύω αν δε δω και σένα τη θωριά σου.

    Το φεγγαράκι στο βουνό
    αν δεν ‘υρίσει δεν κουνώ.
    αν δεν ‘υρίσει δεν κουνώ
    Το φεγγαράκι στο βουνό

    Με του βιολιού τσι δοξαριές απόψε τραουδούμε
    και του λαούτου τσι πενιές ‘ια κείνες π’ αγαπούμε.

    Πατινάδα σας εκάνο-
    με και σηκωθείτε πάνω…
    με και σηκωθείτε πάνω
    Πατινάδα σας εκάνο

Σχολιάστε

