Παγκόσμια μέρα αποταμίευσης: κουμπαράς γουρουνάκι


Σήμερα, 30 Οκτωβρίου είναι η παγκόσμια μέρα αποταμίευσης. Έτσι, λοιπόν, αφού κοίταξα ένα βιβλίο κατασκευών που είδα από μια φίλη, αποφάσισα να φτιάξουμε με τα παιδιά έναν κουμπαρά γουρουνάκι. Είναι εύκολη κατασκευή αλλά θέλει λίγο χρόνο για να στεγνώσει.

Τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι:
1 μπουκάλι από νερό ή από γάλα με στρογγυλό πάτο
χαρτοταινία
ατλακόλ
κόλλα σιλικόνης
κόλλες από χαρτί Α4
ροζ σύρμα πίπας
1 οπτικό δίσκο (cd)
πινέλα
μαύρη, κόκκινη και άσπρη τέμπερα ή δαχτυλομπογιές
το πατρόν από το κεφάλι ενός γουρουνιού

Ας ξεκινήσουμε δίνοντάς σας το πατρόν από το γουρουνάκι
pig

Από το πατρόν θα χρειαστούμε μόνο το κεφαλάκι του γουρουνιού. Αναλόγως το μέγεθος του κουμπαρά, θα το μεγενθύνετε. Προσωπικά, δεν χρειάστηκα να το μεγενθύνω παραπάνω.

DSC04259

Συνεχίζουμε παίρνοντας το μπουκάλι από νερό ή γάλα με στρογγυλό πάτο, κόβωντας το στόμιό του από το σημείο που αρχίσει να στενεύει το μπουκάλι. Ύστερα, παίρνουμε την χαρτοτιανία μας και καλύπτουμε το κομμένο μπουκάλι με μία ή δύο στρώσεις.

Παίρνουμε 4 κόλλες χαρτί Α4 και κάθε ένα το τσαλακώνουμε ώστε να φτιάξουμε τα ποδαράκια του γουρουνιού και τα κολλάμε με την χαρτοταινία στο σώμα του γουρουνιού.

DSC04260

Κόβουμε στο πάνω μέρος του σώματος του γουρουνιού μια τρύπα, ώστε να γίνει η σχισμή που θα βάζουν μέσα τα παιδιά τα χρήματα που θέλουν να αποταμιεύσουν. Κολλάμε με χαρτοταινία το σύρμα πίπας στο πίσω μέρος του του μπουκαλιού για την ουρά του γουρουνιού.

 

Αφού το καλύψουμε όλο το μπουκάλι με χαρτοταινία, περνάμε με ένα πινέλο μία στρώση ατλακόλ, έτσι ώστε όταν στεγνώσει να γίνει πιο ανθεκτικό και σκληρό.

DSC04261

DSC04262

Αφού στεγνώσει η κατασκευή μας, υπολογίζουμε σε ποιο σημείο θα τοποθετήσουμε τον οπτικό δίσκο για το κεφάλι του γουρουνιού. Μαρκάρουμε με έναν μαρκαδόρο και πάνω στην γραμμή, βάζουμε κόλλα σιλικόνης και κλείνουμε το μέρος του μπουκαλιού που είχαμε κόψει. Αφήνουμε να στεγνώσει καλά.

DSC04263DSC04264

Το σώμα του κουμπαρά μας είναι έτοιμο. Πάνω στον οπτικό δίσκο κολλάμε το κεφάλι από το πατρόν που σας έδωσα. Μπορείτε βέβαια να μην χρησιμοποιήσετε απαραίτητα οπτικό δίσκο και να κολλήσετε απλά το κεφαλάκι του γουρουνιού στο άνοιγμα του μπουκαλιού.

DSC04290Παίρνουμε τις τέμπερες ή τις δαχτυολομπογιές μας, ενώνουμε κόκκινο με λίγο άσπρο για να φτιάξουμε ροζ χρώμα και ξεκινάμε να βάφουμε το γουρουνάκι μας. Αφού κάνουμε όλο το σώμα και το κεφάλι του γουρουνιού μας ροζ, αφήνουμε να στεγνώσει. Παίρνουμε την μαύρη μας μπογιά και σχηματίζουμε τα χαρακτηριστικά του προσώπου του γουρουνιού μας. Αφήνουμε να στεγνώσει καλά.

DSC04289  DSC04291  DSC04292

Το γουρουνάκι κουμπαράς μας είναι έτοιμο προς χρήση. Αποταμιεύστε μαζί με τα παιδιά για να μάθουν την αξία της.

Θα σας δείξω και άλλη μια πιο εύκολη διαδικασία για κουμπαρά, μικρότερο σε μέγεθος.

Τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι:
1 κεσεδάκι από γιαούρτι
ροζ σύρμα πίπας ή ροζ γκοφρέ χαρτί
ροζ τέμπερα ή δαχτυλομπογιές
ροζ οντουλέ χαρτόνι
το πατρόν του γουρουνιού

Ξεκινάω δείχνοντάς σας το πατρόν του κεφαλιού του γουρουνιού που θα χρησιμοποιήσουμε σε αυτόν τον κουμπαρά
three-little-pigs-2
Από το πατρόν θα χρειαστούμε και πάλι μόνο το κεφάλι του γουρουνιού.

Παίρνουμε το κεσεδάκι από το γιαούρτι και σχηματίζουμε πάνω στο ροζ οντουλέ χαρτόνι το πώμα του για να μπορέσουμε να κλείσουμε τον κουμπαρά μας. Στην ουσία σχεδιάζουμε έναν κύκλο για να κλείσουμε το κεσεδάκι. Αφού κόψουμε το χαρτόνι, το εφάπτουμε στο πώμα και το συρράπτουμε για να μείνει σταθερό.

Παίρνουμε το κεσεδάκι μας και ανοίγουμε στον πάτο του μια σχισμή για να μπορούμε να ρίχνουμε μέσα τις αποταμιεύσεις μας. Συνεχίζουμε, βάφοντας όλο το κεσεδάκι με την ροζ μπογιά μας, με ποσότητα τέτοια ώστε να μην φαίνονται από κάτω τα γράμματα.

Αφήνουμε να στεγνώσει καλά!

Αφού στεγνώσει, βάφουμε το κεφάλι από το πατρόν μας, αφήνουμε να στεγνώσει και το κολλάμε στο μπροστινό μέρος του κεσεδιού μας. Παίρνουμε σύρμα πίπας ροζ ή ροζ γκοφρέ χαρτί που το έχουμε γυρίσει πολλές φορές ώστε να γίνει λεπτό και γερό και το κολλάμε στην πίσω πλευρά του κεσεδιού μας.

Αφήνουμε να στεγνώσει καλά και ο μίνι κουμπαράς γουρουνάκι, είναι έτοιμος!

DSC04285  DSC04286  DSC04287  DSC04288

Οι κουμπαράδες μας

DSC04293

Καλή επιτυχία!!!!

19 thoughts on “Παγκόσμια μέρα αποταμίευσης: κουμπαράς γουρουνάκι

  1. Γεια σου Ευδοκία! Έχεις τα ειλικρινή μου συγχαρητήρια για την πραγματικά υπέροχη δουλειά σου! Ονομάζομαι Μαρία, είμαι κι εγώ συνάδελφος νηπιαγωγός, αλλά δυστυχώς δεν εργάζομαι σε κάποιο παιδικό σταθμό ή ιδιωτικό νηπιαγωγείο καθώς τον περασμένο Ιούνιο πήρα το πτυχίο μου και από τότε μέχρι σήμερα δεν κατάφερα να βρω κάτι σχετικό με τις σπουδές μου. Η αλήθεια είναι ότι το blog σου το ανακάλυψα εδώ και κάποιους μήνες και πραγματικά έχω κολλήσει!!! Περιμένω αγωνιωδώς κάθε νέα σου ανάρτηση καθώς το μεράκι που έχεις για τη δουλειά σου σε κάνει μια ξεχωριστή συνάδελφο! Πραγματικά εντυπωσιάζομαι με το γεγονός ότι αποτελείς αστείρευτη πηγή ιδεών και συγχρόνως πολύτιμος οδηγός και βοηθός για όλες και όλους όσους απασχολούνται στην προσχολική εκπαίδευση. Μπράβο σου! Βέβαια δεν θα περίμενες εμένα να σου το πω μιας και όλοι όσοι έχουν δει δείγματα της δουλειάς σου έχουν διαμορφώσει γνώμη ίδια με τη δική μου. Να σου δίνει ο θεός δύναμη και να συνεχίσεις έτσι με αμείωτο ενδιαφέρον να αφοσιώνεσαι στη δουλειά σου!!

  2. Ευδοκία, όταν λες κεσεδάκι εννείς αυτά τα πλαστικά κεσεδάκια γιαουρτιού; Σε ρωρώ γιατί δεν ξέρω αν πιάνει καλά η τέμπερα πάνω στο κεσεδάκι.πάντως και οι δυο ιδέες σου είναι υ-πέ-ρο-χες.Μπράβο!!

  3. Φωτεινή :

    Ευδοκία, όταν λες κεσεδάκι εννείς αυτά τα πλαστικά κεσεδάκια γιαουρτιού; Σε ρωρώ γιατί δεν ξέρω αν πιάνει καλά η τέμπερα πάνω στο κεσεδάκι.πάντως και οι δυο ιδέες σου είναι υ-πέ-ρο-χες.Μπράβο!!

    Φωτεινή μου ναι τα κασεδάκια από γιαούρτι εννοώ. Όντως μετά από λίγες μερες η τέμπερα ξεφλουδίζει αλλά μπορείς αν έχεις φυσικά τον απαραίτητο χρόνο να το καλύψεις με χαρτοπολτό και να το αφήσεις να στεγνώσει και μετά να το βάψεις. Αλλά απαιτεί χρόνο και καιρό που να στεγνώνει γρήγορα!

    Σε ευχαριστώ όπως και να χει!!!

  4. maria-nipiagogos :

    Γεια σου Ευδοκία! Έχεις τα ειλικρινή μου συγχαρητήρια για την πραγματικά υπέροχη δουλειά σου! Ονομάζομαι Μαρία, είμαι κι εγώ συνάδελφος νηπιαγωγός, αλλά δυστυχώς δεν εργάζομαι σε κάποιο παιδικό σταθμό ή ιδιωτικό νηπιαγωγείο καθώς τον περασμένο Ιούνιο πήρα το πτυχίο μου και από τότε μέχρι σήμερα δεν κατάφερα να βρω κάτι σχετικό με τις σπουδές μου. Η αλήθεια είναι ότι το blog σου το ανακάλυψα εδώ και κάποιους μήνες και πραγματικά έχω κολλήσει!!! Περιμένω αγωνιωδώς κάθε νέα σου ανάρτηση καθώς το μεράκι που έχεις για τη δουλειά σου σε κάνει μια ξεχωριστή συνάδελφο! Πραγματικά εντυπωσιάζομαι με το γεγονός ότι αποτελείς αστείρευτη πηγή ιδεών και συγχρόνως πολύτιμος οδηγός και βοηθός για όλες και όλους όσους απασχολούνται στην προσχολική εκπαίδευση. Μπράβο σου! Βέβαια δεν θα περίμενες εμένα να σου το πω μιας και όλοι όσοι έχουν δει δείγματα της δουλειάς σου έχουν διαμορφώσει γνώμη ίδια με τη δική μου. Να σου δίνει ο θεός δύναμη και να συνεχίσεις έτσι με αμείωτο ενδιαφέρον να αφοσιώνεσαι στη δουλειά σου!!

    Μαρία μου σε ευχαριστώ πάρα πολύ για όσα γράφεις! Εύχομαι και σε σένα να είσαι έτσι δημιουργική πάντα! Το επάγγελμά μας το απαιτεί και πίστεψέ με, παρόλη την κούραση που μπορεί να νιώσεις όταν με το καλό μπεις στο επάγγελμα, θα νιώθεις μια απίστευτη ικανοποίηση!!!!

    Μην αγχώνεσαι για το πότε θα βρεις δουλειά. Και γω με το που τελείωσα την σχολή μου, δεν μπορούσα να βρω πουθενά δουλειά, καθώς μου ζητούσαν προϋπηρεσία ( ε ρε φίλε αν δε με πάρει κάποιος, πότε θα αποκτήσω;;;;;), οπότε για δυο χρόνια πρόσεχα παιδάκια ή τα διάβαζα για το σχολείο τους. Μετά ήρθε και ο παιδικός σταθμός και φέτος επιτέλους ήρθε και η πολυπόθητη αναπλήρωση. Όλα θα γίνουν!!!!

    Να είσαι πάντα καλά και μην διστάζεις να μου στέλνεις😉

  5. Καλησπέρα Ευδοκία και πάλι!Φοβερή και η ιδέα σου για αποταμίευση!
    Και σε ευχαριστώ και πάλι για τα τραγούδια των αριθμών,μόνο ξέχασες να στείλεις το 2!
    Επειδή ασχολούμαι και με αγγλόφωνους παιδικούς σταθμούς όπως σου είπα.ξέρεις κανένα καλό cd για γράμματα και αριθμούς στα αγγλικά?Βρίσκω πολλά στο YOYTUBE,και site αγγλόφωνα πολλά,αλλά θέλω και τραγουδάκια στα αγγλικά,περιμένω και κάτι για μια δουλειά σε αγγλικό σταθμό και έχω αγωνία.Άσε και ξέρεις σε μερικούς τι σου λένε;
    ‘OT

  6. Ότι δεν φτάνει μόνο το LOWER θέλει και PROFICIENCY,ή να είναι μητρική σου γλώσσα τα αγγλικά!Στην Ελλάδα ειμαστε,οι κοπέλες με μητρική γλώσσα τα αγγλικά μετριούνται στα δάχτυλα και πιστεύω στα μικρά δεν χρειάζεται PROFICIENCY,αν ειναι δυνατόν!Και τα δικά μου αγγλικά είναι καλά πιστεύω,έχω συγγενείς στην Αμερική και τα εξσασκώ κάθε καλοκαίρι και επίσης αλληλογραφούσα χρόνια με πολλές κοπέλες από το εξωτερικό!
    Ξέρω πολλές που έχουν PROFICIENCY και δεν μπορούν να μιλήσουν!!!!Τέλος πάντων,ελπίζω να είμαι τυχερή με αυτό το αγγλόφωνο,γιατι το θέμα δουλειά το αφησα λίγο επειδή παντρεύτηκα πέρσυ και έχω τελιώσει και ΙΕΚ και εμάς των ΙΕΚ,δεν μας πολυπάνε οι υπεύθυνες,δυστυχώς,αλλά εγώ δεν το βάζω κάτω!φιλιά πολλά και πάντα τέτοια!!!!!

  7. Γεια σου Τίνα μου!!! Έχω και αγγλικά τραγουδάκια από τα ζουζούνια, απλά πρέπει να ψάξω τα cd μου και να στα στείλω.

    Ελπίζω να τα καταφέρεις! Σου εύχομαι ό,τι καλύτερο μέσα από την καρδιά μου!!!🙂

  8. Τι ωραίες ιδέες!!! Εγώ τους έβαλα ν’ ακούσουν από τη Λιλιπούπολη την Αποταμίευση, αλλά, δυστυχώς, δεν ξέρουν ν’ ακούνε.😦 Ελπίζω με την κατασκευή αυτή να τα πάνε καλύτερα. Θα το δοκιμάσουμε…

    Φιλιά! Τι θα κάναμε χωρίς εσένα!!!!

  9. marilia :

    Τι ωραίες ιδέες!!! Εγώ τους έβαλα ν’ ακούσουν από τη Λιλιπούπολη την Αποταμίευση, αλλά, δυστυχώς, δεν ξέρουν ν’ ακούνε. :( Ελπίζω με την κατασκευή αυτή να τα πάνε καλύτερα. Θα το δοκιμάσουμε…

    Φιλιά! Τι θα κάναμε χωρίς εσένα!!!!

    Υπερβολέεεεες Μαριλία μου🙂
    Είναι λίγο δύσκολο να καταλάβουν τι σημαίνει. Εγώ τους το εξήγησα πολύ απλά και φτιάξαμε τον κουμπαρά μας🙂

  10. Γεια σου Ελένη μου🙂 Σε ευχαριστώ πολύ!!!
    Βασικά ό,τι φτιάχνουν τα παιδιά, τους αρέσει και ανυπομονούν να το πάρουν σπίτι τους!

  11. Ευδοκία το`κανες και πάλι το θαύμα σου! Είναι πολύ πολύ πετυχημένο και ο,τι καλύτερο για την ημέρα! Μόνο μια απορία έχω..ήταν ομαδική εργασία? Γιατί μου φαίνεται λιγάκι δύσκολο να συνεργαστούν, αλλά και να χειριστούν κάποια από τα υλικά.Τα κατάφεραν καλά?
    Φιλιά πολλά και να`σαι καλά που μοιράζεσαι τόσο υλικό με όλους εμάς!

  12. Γεια σου Άντριά μου🙂 Σε ευχαριστώ πολύ!!!
    Με τα παιδιά κάναμε την δεύτερη εκδοχή γιατί δεν είχαμε χρόνο να ετοιμάσουμε την πρώτη λόγω καιρού κλπ. Κάθε παιδί έφτιαξε τον δικό του κουμπαρά και τον πήρανε σπίτι τους.

    Να είσαι καλά και συ! Καλή σου μέρα!!!

  13. Ο κουμπαράς είναι πάρα πολύ ωραίος!!!! όταν θα γυρίσω στη δουλειά από την άδειά μου, θα τον κάνω και εγώ στο νηπιαγωγείο!!!Δεν την έχω δει πουθενα αυτην την ιδέα. Μπράβοο αστροπελέκι!!

  14. εγω θα ελεγα να βρισκαμε εναν αλλο τροπο για να φτιαξουμε γουρουνακι κουμπαρα. Λοιπον , ακουστε :

    Υλικα

    1. Μπαλονι φουσκωμενο
    2.Κομματια εφημεριδων
    3.Χαρτοπολτο ( νερό , κομματια εφημεριδων , ολα μαζι στο μιξερ μεχρι να γινει χυλός )
    4. Ροζ , μαυρη , ασπρη τεμπερα
    5.Κολλα

    Αρχιζουμε…..

    Παιρνουμε το μπαλονι και με την κολλα αρχίζουμε να κολλαμε τα κομματια εφημερίδων σε ολη την επιφανεια. Αφηστε μια σχισμη για να μπαινουν τα χρήματα ή αν θελετε τρυπα κάτω απο το γουρουνάκι για να βγαζετε τις οικονομιες σας απο κει! Έπειτα , αφου κανετε 3-4 στρωσεις ( αναλογα με το μπαλόνι ) το αφήνετε να στεγνώσει …
    Έπειτα μολις φταιξετε το χαρτοπολτο , τον αφηνετε μια μερα σε σκοτεινο μέρος κα9ι την επόμενη μέρα παιρνετε τον χαρτοπολτό και πλάθετε , μύτη , αυτακια , ποδαρακια….Προσοχη μην χαλασει!Το αφήνετε μια μέρα να στεγνώσει , το βάφετε…. Στεγωνει….
    Σκάτε το μπαλόνι….
    και voila! Ενας υπεροχος κουμπαρας , βοηθος για την οικονομικη κριση!

  15. Όντως αυτός είναι ένας πολύ ωραίος τρόπος για να φτιάξεις κουμπαρά! Έχω κάνει μάσκες με αυτό τόν τρόπο. Απλά στην διαδικασία αυτή χρειάζεσαι περισσότερο χρόνο και καλό καιρό για να στεγνώσει η κατασκευή. Κατά τ’ άλλα είναι κάτι που «μένει»🙂

Σχολιάστε

