Μαθηματικά: αριθμός 3


Συνεχίζουμε με δραστηριότητες και φύλλα εργασίας για τον αριθμό 3.
Ακολουθώντας την διαδικασία που κάναμε και για τον αριθμό 1 και τον αριθμό 2.

Βρήκα στο σχολείο ένα παζλ αριθμών, που υπάρχουν (φαντάζομαι) και στα τζάμπο και τα κόλλησα σε σειρά, αφαιρώντας όμως το εσωτερικό τους που δείχνει τον αριθμό. Σκοπός μου είναι, σε κάθε αριθμό να συμπληρώνουμε το αντίστοιχο κομμάτι, αφού πρώτα έχουμε δουλέψει τουλάχιστον 1 βδομάδα κάθε αριθμό με ασκήσεις και δραστηριότητες.

DSC04212Τοποθετώντας τον αριθμό 3 στο σωστό παζλ, ξεκινήσαμε με το πιο απλό πραγματάκι. Να δείξουμε όλοι μας 3 δαχτυλάκια. Και το κάναμε όλοι. Ύστερα ζήτησα από τα παιδιά, να ακολουθήσουν με το δάχτυλό τους τον αριθμό 3 για να καταλάβουν την κίνηση που κάνουμε για να τον γράψουμε. Αργότερα τους ζήτησα να ψάξουν τον αριθμό 3, να τον εντοπίσουν και να τον δείξουν με το δάχτυλό τους και να τον βάλουν σε κύκλο στο χαρτί που είχαμε κρεμασμένο στον πίνακα.

DSC04213  DSC04214

 

Αφού κυκλώσαμε τον αριθμό 3 στην καρτέλα που βαστούσε το παιδάκι στο φύλλο εργασίας, ψάξαμε να βρούμε, να αναγνωρίσουμε και να κολλήσουμε τον αριθμό 3 από σελίδες περιοδικών, πάνω στην καρτέλα των αριθμών, η οποία περιέχει τους αριθμούς χωρισμένους σε κουτάκια, έτσι ώστε να μπορούμε να κολλάμε κάθε φορά τον αριθμό που ψάχνουμε. Και έτσι συμπληρώσαμε το κουτάκι με τον αριθμό 3 με όσα 3 βρήκαμε στις σελίδες του περιοδικού.

DSC04235  DSC04236

Ύστερα ζήτησα από κάποια παιδιά να μου φέρουν 3 φρούτα, 3 κουτάκια χυμού ή από γάλα απότο μαγαζάκι μας, 3 παραμύθια, 3 μέρες της βδομάδας από το ημερολόγιό μας, 3 καρτέλες με τα ονόματα από το παρουσιολόγιό  μας, κάποια δηλαδή αντικείμενα από τον χώρο, αρκεί να είναι όλα από 3.

αριθμος 3

Εικόνα 1: Το κοριτσάκι φέρνει σωστά 3 φρούτα.

Εικόνα 2: Το κοριτσάκι φέρνει 2 κουτιά από χυμό και γάλα και μετράει για να δει αν έχει φέρει σωστά την ποσότητα.

Εικόνα 3: Το κοριτσάκι προσθέτει άλλο ένα κουτί από γάλα για να μετρήσει σωστά 3 κουτιά.

Εικόνα 4: Το κοριτσάκι σηκώνεται και μετράει για να φέρει 3 παραμύθια.

Εικόνα 5: Το κοριτσάκι μετράει σωστά 3 παραμύθια.

Εικόνα 6: Το αγοράκι μετράει σωστά τις 3 καρτέλες από τις ημέρες της βδομάδας που του ζήτησα.

Εικόνα 7: Το αγοράκι ξεκινάει να μαζεύει 3 καρτέλες με ονόματα που του ζήτησα.

Εικόνα 8: Το αγοράκι τοποθετεί σωστά στο κέντρο του κύκλου 3 καρτέλες ονομάτων.

 

Οι ασκήσεις που ακολούθησαν για την αναγνώριση και τη γραφή του συμβόλου – αριθμού 3 όλη τη βδομάδα, είναι οι επόμενες.

DSC04227

DSC04224

DSC04225

DSC04226

13 thoughts on “Μαθηματικά: αριθμός 3

  1. βρίσκω πολλά πράγματα σε θέματα κατασκευών στη σελίδα , συγχαρητήρια.
    όσο για τους αριθμούς τους δουλεύω από την αρχή της χρονιάς με καρτέλες στα παιδιά .Έχω πλαστικοποιήσει τους αριθμούς μέχρι το 20 και κάθε πρωί τραβάμε κλήρο για το πως θα κάτσουν τα παιδιά στην παρεούλα,έτσι δεν έχω και γκρίνιες , το θεωρούν δίκαιο . Όποιος πάρει το ένα είναι πρώτος που μπαίνει στο τρενάκι για την αυλή κλπ . Στην παρεούλα ζητώ από τα παιδιά να δουν και να πουν τον αριθμό τους από την αρχή ως το τέλος και από το τέλος ως την αρχή . Έτσι μαθαίνουν να ανεβαίνουν και να κατεβαίνουν από το 1-20 . Ύστερα ανάλογα με την θεματική που δουλεύουμε δίνω αστεία ονόματα π.χ. φρούτα το σαγκουίνι έχει τον αριθμό 12 και κάθε παιδί επιστρέφει την κάρτα του . Με αυτό τον τρόπο σχεδόν όλα τα νήπια και τα προνήπια αναγνωρίζουν τους αριθμούς μέχρι το 20 . Αργότερα θα μοιράζω καρτέλες με δεκάδες αντί 1,2,3… 10, 20,30….
    Όσο για τα φύλλα προτιμώ ανοιχτού τύπου . Για το 2 π.χ. τα έβαλα να διπλώσουν ένα χαρτί στη μέση και να ζωγραφίσουν στο αριστερό μισό ένα πράγμα ότι θέλουν και να γράψουν τον αριθμό 1 , και στο δεξί μισό δύο πράγματα ότι θέλουν και να γράψουν το 2 .

  2. Αθηνά μου μπράβο!!!! Δουλεύεις τους αριθμούς πολύ ωραία! Έμένα πλέον τα παιδιά έχουν αρχίσει να γράφουν μόνα τους στον πίνακα τους αριθμούς!

    Χρησιμοποίησα και γω κάποιες κάρτες, τις οποίες θα παρουσιάσω στον αριθμό 5, οι οποίες πραγματικά είναι πολύυυ καλές, αλλά τις πήρα είδηση προχτές που πήγα να παραγγείλω υλικό για το νηπιαγωγείο. Θα γίνει αναφορά, εάν θέλετε να τις πάρετε και σεις!

  3. Πραγματικά όμορφες κάρτες με αριθμούς και άλλο πολύ καλό υλικό βρίσκω στη σελίδα του janbrett.com ,αρέσουν πολύ στα παιδιά . Επίσης στη γλώσσα δουλέυω με τα παιδιά ένα λεξικό , με τους πίνακες αναφοράς που χρησιμοποιούμε σε κάθε θεματική και τους δίνω φωτοτυπίες και για το σπίτι . Με το λεξικό αυξάνεται η διάθεση τους για γραφή , ανάγνωση αφού οι λέξεις είναι γνωστές και αισθάνονται σπουδαία που «ξέρουν» να διαβάζουν και να γράφουν και να ανοικοινώνουν τι γράφουν κάθε φορά . Επίσης κάνουμε πολλές δραστηριότητες με τη χρήση του λεξικού . Μέσα εκεί τους έχω βάλει και τους αριθμούς και τα ονόματα τους με τις φωτογραφίες τους για να διαβάζουν και να γράφουν τα ονόματα των φίλων τους . Αυτό ευχαριστεί πολύ και τους γονείς , και τους κρατάει ενήμερους για την πορεία της δουλειάς που γίνεται στο νηπιαγωγείο . Καλή συνέχεια.

  4. Αθηνά μπράβο!!!! Πολύ όμορφα το χειρίζεσαι το θέμα και με το λεξικό! Χρησιμοποιείτε λεξικό που έχετε φτιάξει εσείς οι ίδιοι ή κανονικό του εμπορίου; Το λέω αυτό γιατί τα γράμματα στου εμπορίου τα λεξικά είναι σχετικά μικρά, ψείρες😛 Τα ξεχωρίζουν εύκολα τα παιδιά;

  5. αστροπελέκι το λεξικό το φτιάχνω εγώ από τους πίνακες αναφοράς για κάθε θεματίκη , χρώματα , σχήματα ,φρούτα του φθινοπώρου ,μήνες, το ετοιμάζω εγώ στο κομπιούτερ με γράμματα μεγεθους 60 και με αντίστοιχες εικόνες και χρώματα , π.χ η λέξη μπλε με μπλε γράμματα και δίπλα εικόνα της θάλλασας , στο πίσω μέρος του ντοσιέ έχω φύλλα με γραμμές όχι τετραδίου λευκό Α4 με πέντε γραμμές για να γράφουν , όποια θέλουν άνετα .Ακόμα αν ενδιαφέρεσαι έχω διασκευάσει την ιστορία το κανόνι της ειρήνης σε κουκλοθέατρο και θα τους το παίξω ,την 17Ν ,πες μου αν μπορέσω να στο περάσω με mail

  6. Αθηνά μου ωραία! Κάτι τέτοιο σκέφτηκα για το λεξικό που μου ανέφερες!

    Για το κανόνι της ειρήνης, θα το ήθελα φυσικά, τουλάχιστον για το αρχείο μου, μιας και εμείς θα δούμε ταινία και θα τραγουδήσουμε μαζί με τα παιδιά του δημοτικού.

  7. Παράθεμα: Μαθηματικά: αριθμός 4 « Astropeleki – Just another star in the webSky

  8. Παράθεμα: Μαθηματικά: αριθμός 5 « Astropeleki – Just another star in the webSky

  9. Παράθεμα: Μαθηματικά: αριθμός 6 « Astropeleki – Just another star in the webSky

  10. Παράθεμα: Μαθηματικά: αριθμός 7 « Astropeleki – Just another star in the webSky

  11. Παράθεμα: Μαθηματικά: αριθμός 8 « Astropeleki – Just another star in the webSky

  12. Παράθεμα: Μαθηματικά: αριθμός 9 « Astropeleki – Just another star in the webSky

  13. Παράθεμα: Μαθηματικά: αριθμός 10 « Astropeleki – Just another star in the webSky

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s