Μαθηματικά: αριθμός 5


DSC04355Συνεχίζουμε με δραστηριότητες και φύλλα εργασίας για τον αριθμό 5.
Ακολουθώντας την διαδικασία που κάναμε και για τον αριθμό 1, τον αριθμό 2, τον αριθμό 3 και τον αριθμό 4.

Βρήκα στο σχολείο ένα παζλ αριθμών, που υπάρχουν (φαντάζομαι) και στα τζάμπο και τα κόλλησα σε σειρά, αφαιρώντας όμως το εσωτερικό τους που δείχνει τον αριθμό. Σκοπός μου είναι, σε κάθε αριθμό να συμπληρώνουμε το αντίστοιχο κομμάτι, αφού πρώτα έχουμε δουλέψει τουλάχιστον 1 βδομάδα κάθε αριθμό με ασκήσεις και δραστηριότητες.

DSC04354

Τοποθετώντας τον αριθμό 5 στο σωστό παζλ, ξεκινήσαμε με το πιο απλό πραγματάκι. Να δείξουμε όλοι μας 5 δαχτυλάκια. Και το κάναμε όλοι. Μιλήσαμε, ύστερα, για τα δάχτυλά μας. Πόσα δάχτυλα έχουμε σε κάθε χέρι και σε κάθε ποδαράκι. Βρήκαμε σωστά, αφού τα μετρήσαμε, ότι έχουμε 5 δάχτυλα σε κάθε χεράκι και 5 δάχτυλα σε κάθε ποδαράκι. Αργότερα τους είπα, ότι τα δάχτυλα μας έχουν ονόματα, όπως ακριβώς έχουμε και εμείς. Αφού, λοιπόν, τους είπα να κάνουν γροθιά το χεράκι τους, τους ζήτησα να βγάζουν κάθε φορά το δαχτυλάκι που τους έδειχνα και τους έλεγα το όνομά του.

1. Μεγάλο

2. Δείκτης (γιατι με αυτό δείχνουμε)

3. Μεσαίο

4. Παράμεσος

5. Μικρό

DSC04362

 

Ύστερα ζήτησα από τα παιδιά, να ακολουθήσουν με το δάχτυλό τους τον αριθμό 5 για να καταλάβουν την κίνηση που κάνουμε για να τον γράψουμε.

γράφουμε το 5 με το δαχτυλάκι μας

Ψάξαμε να βρούμε, να αναγνωρίσουμε και να κολλήσουμε τον αριθμό 5 από σελίδες περιοδικών, πάνω στην καρτέλα των αριθμών, η οποία περιέχει τους αριθμούς χωρισμένους σε κουτάκια, έτσι ώστε να μπορούμε να κολλάμε κάθε φορά τον αριθμό που ψάχνουμε.

Αφού τους έβαλα πάνω στο τραπεζάκι διάφορους αριθμούς, προσπάθησαν να αναγνωρίσουν τον αριθμό 5.

DSC04353

Και έτσι συμπληρώσαμε το κουτάκι με τον αριθμό 5 με όσα 5 βρήκαμε στις σελίδες του περιοδικού.

5 από περιοδικά

Ύστερα ζήτησα από όλα τα παιδιά να μου φέρουν από 5 αντικείμενα που τους ζήτησα.

Δείτε παρακάτω τις φωτογραφίες με τις λεζάντες τους.

5 αντικείμενα

1. Ο Δημήτρης μετράει τα τουβλάκια που έχει φέρει. Είναι όμως 4 και όχι 5. Τον ρωτάω πόσα ακόμη τουβλάκια πρέπει να φέρει για να γίνουν 5. Μου λέει άλλο ένα.
2. Ο Δημήτρης μετράει ξανά τα τουβλάκια του για να ελέγξει αν είναι 5.
3. Ζητάω από τον Μάριο να επαληθεύσει το προηγούμενο αποτέλεσμα.Τα τουβλάκια είναι όντως 5.
4. Ζήτησα από τον Μπάμπη να μου φέρει 5 καρτέλες που χρησιμοποιούμε για το ημερολόγιό μας. Μετράει τις καρτέλες, αλλά είναι μόνο 4. Του ζητάω να φέρει και άλλες καρτέλες για να βρει πόσες χρειάζεται ακόμη για να γίνουν 5.
5. Ο Μπάμπης φέρνει αρκετές περισσότερες καρτέλες και τις τοποθετεί για να δει πόσες χρειάζεται. Τις μετράει και βρισκει ότι έχει 7 καρτέλες στο σύνολο. Του ζητάω να μου τις μετρήσει και να μου πει πόσες πρέπει να βγάλει για να γίνουν 5. Δυσκολεύεται λίγο, οπότε του ξαναζητάω να μετρήσει μόνο 5 καρτέλες για να βρει ποιες πρέπει να αφαιρέσει.
6. Ο Μπάμπης σωστά αφαιρεί τις 2 καρτέλες και ξαναμετράει για να επιβεβαιώσει ότι έχει πλέον μόν 5 καρτέλες.
7. Ζητάω από τον Κωνσταντίνο να μου φέρει 5 μαρκαδόρους. Αρχικά μου τοποθετεί στο πάτωμα 4 μαρκαδόρους και κρατάει στα χέρια του άλλους 3. Μετράει τους μαρκαδόρους στο πάτωμα και βλέπει πως είναι μόνο 4. Τον ρωτάω πόσους μαρκαδόρους πρέπει να προσθέσει για να γίνουν 5. Προσθέτει άλλον έναν και σταματάει.
8. Ο Κωνσταντίνος μετράει τους μαρκαδόρους που έχει τοποθετήσει στο πάτωμα και βρίσκει ότι όντως έχει 5. Αφήνει στα χέρια του τους 2 που περισσεύουν.
9. Ζητάω από τον Σωκράτη να μου φέρει 5 γραμματάκια από τον πίνακα. Τα τοποθετεί στο πάτωμα.
10. Ο Σωκράτης μετράει σωστά τα 5 γράμματα που έχει φέρει.
11. Ζητάω από τον Μάριο να μου φέρει 5 βιβλία από την βιβλιοθήκη. Τα τοποθετεί στο πάτωμα και αρχίζει να τα μετράει.
12. Ο Μάριος έχει φέρει σωστά 5 βιβλία.

Ύστερα χρησιμοποίησα κάποιες ξύλινες κάρτες με τους αριθμούς και αντικείμενα και έκανα την παρακάτω δραστηριότητα.

5 με ξύλινες κάρτες

Έδωσα στον Μπάμπη 5 ξύλινες κάρτες, οι οποίες πάνω έχουν τους αριθμούς από το 1 εώς το 5 με αντικείμενα. Τις μπέρδεψα και του ζήτησα να τις τοποθετήσει όπως ήθελε στο πάτωμα.
1. Ο Μπάμπης βάζει σε μπερδεμένη σειρά τις ξύλινες κάρτες.
2. Ζητάω από τον Μπάμπη να μου αναγνωρίσει τους αριθμούς πάνω στις ξύλινες κάρτες, με την σειρά που τις έχει τοποθετήσει ο ίδιος.
3. Του ζητάω να μου βάλει τις ξύλινες καρτέλες στην σωστή σειρά. Τοποθετεί στην αρχή τον αριθμό 1 και στη συνέχεια το 2.
4. Τοποθετεί το 3 μετά το 2.
5. Αφήνει το 4 στην θέση που ήταν, καθώς και το 5. Έχει φτιάξει πολύ σωστά την διάταξη των αριθμών από το 1 εώς το 5.
6. Ζητάω από τον Μάριο να επαληθεύσει την σειρά των αριθμών και να μου μετρήσει τις καρτέλες.

Αναγνώριση συμβόλων, αναγνώριση πληθικού και διατακτικού αριθμού

αρίθμηση αναγνώριση κατασκευή διάταξης 5 με χάρτινες κάρτες 01

1. Δίνω στον Σωκράτη 5 χάρτινες καρτέλες, που από την μία πλευρά τους έχει αντικείμενα και από πίσω κρύβει τον αριθμό των αντικειμένων. Του ζητάω να τις μπερδέψει και να τις τοποθετήσει στο πάτωμα.
2. Ζητάω από τον Σωκράτη να μου μετρήσει τα αντικείμενα της πρώτης καρτέλας. Μου μετράει 3. Τον ρωτάω, λοιπόν, ποιον αριθμό λες να κρύβει από πίσω η καρτέλα; Μου λέει το 3.
3. Γυρνάει την καρτέλα και όντως ο αριθμός που κρύβει η καρτέλα ειναι το 3.
4. Ζητάω από τον Κωνσταντίνο να μου μετρήσει τα αντικείμενα της δεύτερης καρτέλας. Μου μετράει σωστά 4. Τον ρωτάω, ποιον αριθμό λες να κρύβει τότε η καρτέλα; Μου απαντάει το 4.
5. Ο Κωνσταντίνος γυρνάει την καρτέλα και όντως ο αριθμός που έκρυβε η καρτέλα είναι το 4.
6. Ζητάω από τον Μπάμπη να μου μετρήσει τα αντικείνα της τρίτης καρτέλας. Μου λέει ότι βλέπει μία ομπρέλα. Τον ρωτάω, ποιον αριθμό λες να κρύβει από πίσω η καρτέλα; Δυσκολεύεται να το βρει, καθώς δεν έχει καταλάβει ότι το «ένα» και το «μία» αντιστοιχεί στον αριθμό 1. Του ζητάω, λοιπόν, να μου δείξει τόσα δάχτυλα όσα και τα αντικείμενα της καρτέλας. Μου δείχνει 1 δάχτυλο. Τον ξαναρωτάω, αφού έχεις 1 δάχτυλο και μία ομπρέλα, ποιον αριθμό λες να κρύβει από πίσω η καρτέλα; Μου απαντάει το 1.
7. Γυρνάει την καρτέλα και όντως ο αριθμός που κρύβει η καρτέλα είναι το 1.
8. Ζητάω από τον Δημήτρη να μου μετρήσει τα αντικείμενα της τέταρτης καρτέλας. Μετράει 5 καπέλα. Τον ρωτάω ποιον αριθμό λες να κρύβει από πίσω η καρτέλα; Μου απαντάει το 5.
9. Γυρνάει την καρτέλα ο Δημήτρης και όντως ο αριθμός που κρύβει είναι το 5.
10. Ζητάω από τον Μάριο να μου μετρήσει τα αντικείμενα της τελευταίας καρτέλας.Μου λέει ότι έχει 2 κεράσια. Τον ρωτάω ποιον αριθμό νομίζεις ότι κρύβει από πίσω η καρτέλα; Μου απαντάει το 2.
11. Γυρνάει την καρτέλα, και όντως ο αριθμός που κρύβει η καρτέλα είναι το 2.
12. Ζητάω από τον Κωνσταντίνο να δει τις γυρισμένες πλέον καρτέλες να μου φτιάξει σωστά την διάταξη των αριθμών από το 1 εώς το 5. Τοποθετεί τον αριθμό 1 σωστά σαν πρώτο αριθμό.
13. Τοποθετεί το 2 και εν συνεχεία το 3.
14. Τοποθετεί το 4 μετά το 3.
15. Τοποθετεί το 5 σαν τελευταίο αριθμό και μας έχει φτιάξει πολύ σωστά την διάταξη των αριθμών από το 1 εώς το 5.

Αναγνώριση συμβόλων, αναγνώριση πληθικού και διατακτικού αριθμού

αρίθμηση αναγνώριση κατασκευή διάταξης 5 με χάρτινες κάρτες 02

1. Δίνω στον Δημήτρη 5 καρτέλες που από την μία πλευρά τους έχει το ζάρι με τις αντίστοιχες κουκίδες των αριθμών που κρύβουν από πίσω.
2. Τις μπερδέυει και τις βάζει σε μια σειρά στο πάτωμα.
3. Ο Δημήτρης μετράει τις κουκίδες του χαριού και βρίσκει ότι είναι 5. Τον ρωτάω ποιον αριθμό λες να κρύβει η καρτέλα από πίσω; Μου λέει το 5.
4. Ο Δημήτρης γυρνάει την καρτέλα και είναι όντως ο αριθμός 5. Του ζητάω να μου μετρήσει τα αντικείμενα που βλέπει.
5. Ζηταω από τον Μάριο να μου μετρήσει τις κουκίδες του ζαριού που βλέπει. Μετράει 2 κουκίδες. Τον ρωτάω ποιον αριθμό λες να κρύβει η καρτέλα από πίσω; Μου λέει το 2.
6. Γυρνάει την κάρτα και είναι όντως ο αριθμός 2. Του ζητάω να μου μετρήσει τα αντικείμενα.
7. Ζητάω από τον Σωκράτη να μου μετρήσει τις κουκίδες του ζαριού της εππομενης καρτέλας. Μου μετράει σωστά 4 κουκίδες. Τον ρωτάω ποιον αριθμό λες να κρύβει η καρτέλα από πίσω; Μου απαντάει το 4.
8. Γυρνάει την κάρτα και είναι όντως ο αριθμός 4. Του ζητάω να μου μετρήσει τα αντικείμενα.
9. Ζητάω από τον Κωνσταντίνο να μου μετρήσει τις κουκίδες του ζαριού που βλέπει στην επόμενη καρτέλα. Μετράει μία κουκίδα σωστά. Τον ρωτάω ποιον αριθμό λες να κρύβει η καρτέλα από πίσω; Μου απαντάει το 1.
10. Γυρνάει την καρτέλα και είναι όντως ο αριθμός 1. Του ζητάω να μου μετρήσει τα αντικείμενα της καρτέλας.
11. Ζητάω από τον Μπάμπη να μου μετρήσει τις κουκίδες του ζαριού της τελευταίας καρτέλας. μετράει σωστά 3 κουκίδες. Τον ρωτάω ποιον αριθμό λες να κρύβει η καρτέλα από πίσω; Μου απαντάει το 3.
12. Γυρνάει την καρτέλα και είναι όντως ο αριθμός 3. Του ζητάω να μου μετρήσει τα αντικείμενα της καρτέλας.
13. Ζητάω από τον Δημήτρη να βάλει τις καρτέλες με τους αριθμούς στην σωστή σειρά. Τοποθετεί σωστά στην αρχή το 1.
14. Τοποθετεί εν συνεχεία σωστά το 2, το 3 και το 4.
15. Τοποθετεί τέλος και τον αριθμό 5 και μας έχει φτιάξει πολύ σωστά την διάταξη των αριθμών από το 1 εώς το 5.

Οι ασκήσεις που ακολούθησαν για την αναγνώριση και τη γραφή του συμβόλου – αριθμού 5 όλη τη βδομάδα, είναι οι επόμενες.

DSC04352

DSC04348

DSC04349

DSC04350

DSC04351

11 thoughts on “Μαθηματικά: αριθμός 5

  1. Εμπράγματα-βιωματικά-αναπαραστατικά!!!Μπράβο αστροπελέκι!!!Ανήκεις στο δυμναμικό εκείνο των εκπαιδευτικών που είναι άριστα καταρτισμένο!!!Φιλάκια πολλά!!!

  2. Απιστευτη προσεγγιση για μια ακομα φορα! να ρωτησω βρε Ευδοκια μου θυμασαι τι λεει το κουτι των αριθμων? απο βιβλιοπωλειο τις πηρες τις καρτελες ετσι?

  3. xartaetoi :

    Εμπράγματα-βιωματικά-αναπαραστατικά!!!Μπράβο αστροπελέκι!!!Ανήκεις στο δυμναμικό εκείνο των εκπαιδευτικών που είναι άριστα καταρτισμένο!!!Φιλάκια πολλά!!!

    Βάλια μου σε ευχαριστώ πολύ! Με κανεις και κοκκινίζω🙂

  4. antonia :

    Απιστευτη προσεγγιση για μια ακομα φορα! να ρωτησω βρε Ευδοκια μου θυμασαι τι λεει το κουτι των αριθμων? απο βιβλιοπωλειο τις πηρες τις καρτελες ετσι?

    Αντωνία μου σε ευχαριστώ πολύ!!!
    Ναι από βιβλιοπωλειο τις πήρα τις καρτέλες. Λέγεται Οι αριθμοί 1-20, 48 παιχνίδια κάρτες, εκδόσεις Κυριάκος Παπαδόπουλος, Α.Ε. Ευαγγελία Δεσυπρή.
    Στην ίδια σειρά κυκλοφορούν και Τα γράμματα, τα χρωματα και τα συναισθήματα (τα οποία φυσικά και έχω στην συλλογή μου🙂 )

  5. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΜΟΥ! ΘΑ ΤΑ ΠΑΡΩ ΣΥΝΤΟΜΑ….

    ΠΩΣ ΕΙΣΤΕ? ΤΙ ΓΙΟΡΤΗ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ ΦΕΤΟΣ?
    ΕΓΩ ΚΑΛΙΚΑΤΖΑΡΑΚΙΑ-ΠΑΚΕΤΑ-ΕΥΧΟΥΛΕΣ! ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ
    ΘΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΜΕ.ΕΜΑΣ ΕΚΕΛΕΙΣΕ Ο ΠΑΙΔΚΟΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ.

    ΦΙΛΑΚΙΑ,ΝΑ ΠΕΡΝΑΣ ΚΑΛΑ!

  6. Γεια σου Αντωνία μου! Καλά είμαστε όλοι🙂
    Ακόμη να σου πω την αλήθεια δεν έχω υπόψιν μου τι γιορτή θα κανω καθώς εδώ και 2 χρόνια δεν κάνουν γιορτή στο νηπιαγωγειο μου. Και με τα δεδομένα της γριππης, φοβάμαι πως αν κλείσουμε νωρίτερα, δεν θα προλάβουμε να κάνουμε γιορτή. Επίσης, επειδή συστεγαζόμαστε με το δημοτικό, η γιορτή πρέπει να γίνει στην τάξη της πρώτης που έχει σκηνή, οπότε δεν ξέρω τι θα κάνω ακόμη. Δεν αγχώνομαι γιατί τα παιδιά είναι λίγα, και αν κάνω γιορτή, θα την βγάλω πολύ γρήγορα!!!

    Φιλιά πολλά!!!

  7. Παράθεμα: Μαθηματικά: αριθμός 6 « Astropeleki – Just another star in the webSky

  8. Παράθεμα: Μαθηματικά: αριθμός 7 « Astropeleki – Just another star in the webSky

  9. Παράθεμα: Μαθηματικά: αριθμός 8 « Astropeleki – Just another star in the webSky

  10. Παράθεμα: Μαθηματικά: αριθμός 9 « Astropeleki – Just another star in the webSky

  11. Παράθεμα: Μαθηματικά: αριθμός 10 « Astropeleki – Just another star in the webSky

Σχολιάστε

