Ζωγραφίζουμε το γύρω περιβάλλον


Μια ιδέα που μου έδωσε η Αννούλα, από ένα βιβλίο για τις τεχνικές ζωγραφικής.

Κόλλησα μια εικόνα από περιοδικό σε ένα άσπρο χαρτί Α4 και ζήτησα από τα παιδιά, αφού περιγράψουν αυτό που βλέπουν, να ζωγραφίσουν το γύρω περιβάλλον της εικόνας που βλέπουν.

Έτσι έχουμε:

Ο Μάριος (νήπιο) ζωγράφισε το υπόλοιπο δέντρο που αγκαλιάζει το παιδάκι, έφτιαξε ήλιο, σύννεφο, λουλουδάκια, έδαφος και ουρανό, σα να βρίσκεται μέσα στο δάσος. Αρκετά ολοκληρωμένη ζωγραφιά.

Ο Κωνσταντίνος (προνήπιο) ζωγράφισε δρόμο για τα αυτοκίνητα Μακουίν, λουλούδια γύρω γύρω, ήλιο και ουρανό… και τέρμα τα γκάζια!!!

Ο Σωκράτης (νήπιο) ζωγράφισε θάλασσα για το πλοίο που έβλεπε, σύννεφα και ουρανό. Δεν το γέμισε το χαρτί του κατά μήκος με θάλασσα όσο και αν τον συμβούλευα να σκεφτει τα όρια της θάλασσας απο την μία άκρη του χαρτιού ως την άλλη.

Η Μαρία (προνήπιο) έχει στο χαρτί της την κιβωτό του Νώε, γεμάτη με ζωάκια. Δεν έχει συλλάβει πλήρως τα όρια της θάλασσας και απλά την ζωγραφίζει γύρω γύρω απο την εικόνα που βλέπει με προεκτάσεις.

Η Άννα Μαρία (νήπιο) έχει μια εικόνα από ένα ζαχαρένιο σπιτάκι. Ζωγράφισε, λοιπον, ουρανό, ήλιο, γρασίδι, ένα παιδάκι και ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο, το οποίο συνδέεται πολύ σωστά με το ζαχαρένιο σπιτάκι. Ολοκληρωμένη ζωγραφιά.

Ο Τόλης (νήπιο) βλέπει ένα τρακτέρ. Ζωγράφισε συνεφάκια αλλά όχι ουρανό, πουλάκια γλάρους και το καφέ που βλέπετε είναι τα βουνά και το χώμα. Δεν είναι πολύ σωστά τα όρια που έχει δώσει γιατί δεν διαχωρίζει τα βουνά από το χώμα, αν και είναι παιδί που φτιάχνει πολύ ωραίες εργασίες στην ζωγραφική του.

Ο Δημήτρης έχει ένα αεροπλάνο στο χαρτί του. Σκέφτηκε λοιπόν, ότι το περιβάλλον του είναι ο ουρανός. Ζωγράφισε τον ουρανό και τα σύννεφα όπου πετάει το αεροπλάνο. Όπως βλέπετε και σε αυτή τη ζωγραφιά αλλά και στις άλλες που περιέχουν ουρανό, τα παιδιά ζωγραφίζουν μια γραμμή ουρανού στο πάνω μέρος του χαρτιού τους, που είναι πολύ σωστή οπτική, καθώς δεν έχουν ακόμη επίγνωση των ορίων του ουρανού με το έδαφος.

16 thoughts on “Ζωγραφίζουμε το γύρω περιβάλλον

  1. Υπεροχη ιδεα. Πραγματικα ενθουσιαστηκα… θα δοκιμασω και με τα δικα μου τα παιδακια καθως τα 5 ειναι προνηπια! Τα αλλα ειναι εξυπνα,οτι καταφερουν.
    Διαλεξανε τα παιδια της εικονες ή ειχες ετοιμασει μια(+κολλα Α4) για το καθε παιδακι?

  2. Καταπληκτική ιδέα. Είχα κάνει κάτι τέτοιο όταν ήμουν στο πανεπιστήμιο αλλά όχι με αυτή τη μορφή και πίστευα ότι δε μπορεί να εφαρμοστεί. Αυτό όμως είναι καταπληκτικό και απόλυτα εφαρμόσιμο. Για άλλη μια φορά συγχαρητήρια!!! Θα το κάνω κι εγώ, σε ενημερώνω από τώρα…

  3. antonia :

    Υπεροχη ιδεα. Πραγματικα ενθουσιαστηκα… θα δοκιμασω και με τα δικα μου τα παιδακια καθως τα 5 ειναι προνηπια! Τα αλλα ειναι εξυπνα,οτι καταφερουν.
    Διαλεξανε τα παιδια της εικονες ή ειχες ετοιμασει μια(+κολλα Α4) για το καθε παιδακι?

    Αντωνία μου διάλεξα εγώ τις εικόνες για να μην έχουμε διαφωνίες για το ποιος θα πάρει τι!

  4. iwanna :

    Καταπληκτική ιδέα. Είχα κάνει κάτι τέτοιο όταν ήμουν στο πανεπιστήμιο αλλά όχι με αυτή τη μορφή και πίστευα ότι δε μπορεί να εφαρμοστεί. Αυτό όμως είναι καταπληκτικό και απόλυτα εφαρμόσιμο. Για άλλη μια φορά συγχαρητήρια!!! Θα το κάνω κι εγώ, σε ενημερώνω από τώρα…

    Σε ευχαριστώ πολύ Ιωάννα μου!!!
    Και να σου πω και κάτι; Μπορείς να προσπαθήσεις να κάνεις πολλά πράγματα, τα οποία ενδεχομένως να νομίζεις ότι δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν. Αν δεν βγει κάτι καλό, τότε μπορείς να κάνεις διορθώσεις για να το βελτιώσεις🙂

  5. Roula :

    kalispera..poli oraio htan auto me to perivallon…poios omos itan o stoxos ths sugkekrimenhs drasthriothtas??

    Στόχος να μπορέσουν να προσαρμόσουν την εικόνα στο περιβάλλον της. Δραστηριότητα αντίληψης χώρου🙂

  6. Ναι, η ιδέα είναι από το βιβλίο Εικαστικών του δημοτικού, αλλά δε θυμάμαι ποιας τάξης είναι. Μια και «έπιασε» στα νήπια, θα δοκιμάσω κι εγώ με τα πρωτάκια.

  7. marilia :

    Ναι, η ιδέα είναι από το βιβλίο Εικαστικών του δημοτικού, αλλά δε θυμάμαι ποιας τάξης είναι. Μια και “έπιασε” στα νήπια, θα δοκιμάσω κι εγώ με τα πρωτάκια.

    Σίγουρα τα πρωτάκια θα έχουν καλύτερα αποτελέσματα και πιο ολοκληρωμένα!!!

  8. Υπέροχη ιδέα, Βδοκούλι μου!
    Είναι φοβερή δραστηριότητα και νομίζω πως αν αρχίσεις να συγκεντρώνεις τέτοιου είδους δραστηριότητες με όλα σου τα μαθητούδια, παρελθόντα, παρόντα και μέλλοντα, θα μπορείς χαλαρά να κάνεις μία ωραιότατη παρουσίαση σε επιστημονικό επιπεδο πάνω σ’ αυτό το θέμα!!🙂

  9. marjá :

    Υπέροχη ιδέα, Βδοκούλι μου!
    Είναι φοβερή δραστηριότητα και νομίζω πως αν αρχίσεις να συγκεντρώνεις τέτοιου είδους δραστηριότητες με όλα σου τα μαθητούδια, παρελθόντα, παρόντα και μέλλοντα, θα μπορείς χαλαρά να κάνεις μία ωραιότατη παρουσίαση σε επιστημονικό επιπεδο πάνω σ’ αυτό το θέμα!! :)

    Μίλησε και το ερευνητικό πνεύμα!!!😛 😀

  10. ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ!!ΚΑΙ ΕΞΥΠΝΗ!ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΟΛΑ!!!!!!ΕΙΔΙΚΑ ΤΟ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ!ΑΛΛΑ ΦΟΒΕΡΗ!

  11. Τίνα :

    ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ!!ΚΑΙ ΕΞΥΠΝΗ!ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΟΛΑ!!!!!!ΕΙΔΙΚΑ ΤΟ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ!ΑΛΛΑ ΦΟΒΕΡΗ!

    Θα τα βοηθησεις, θα τους εξηγήσεις. Αφού τους μοιράσεις τις φωτοτυπίες, θα κάνετε συζητηση για το θέμα κάθε παιδιού. Τι σκέφτεται να ζωγραφίσει, ποιο νομίζει ότι είναι το περιβάλλον της εικονας κλπ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s