Μαθηματικά: αριθμός 7


Συνεχίζουμε με δραστηριότητες και φύλλα εργασίας για τον αριθμό 7.
Ακολουθώντας την διαδικασία που κάναμε και για τον αριθμό 1, τον αριθμό 2, τον αριθμό 3, τον αριθμό 4, τον αριθμό 5 και τον αριθμό 6.

Βρήκα στο σχολείο ένα παζλ αριθμών, που υπάρχουν (φαντάζομαι) και στα τζάμπο και τα κόλλησα σε σειρά, αφαιρώντας όμως το εσωτερικό τους που δείχνει τον αριθμό. Σκοπός μου είναι, σε κάθε αριθμό να συμπληρώνουμε το αντίστοιχο κομμάτι, αφού πρώτα έχουμε δουλέψει τουλάχιστον 1 βδομάδα κάθε αριθμό με ασκήσεις και δραστηριότητες.

Τοποθετώντας τον αριθμό 7 στο σωστό παζλ, ξεκινήσαμε με το πιο απλό πραγματάκι. Να δείξουμε όλοι μας 7 δαχτυλάκια. Και το κάναμε όλοι.

Ύστερα ζήτησα από τα παιδιά, να ακολουθήσουν με το δάχτυλό τους τον αριθμό 7 για να καταλάβουν την κίνηση που κάνουμε για να τον γράψουμε.

Ψάξαμε να βρούμε, να αναγνωρίσουμε και να κολλήσουμε τον αριθμό 7 από σελίδες περιοδικών, πάνω στην καρτέλα των αριθμών, η οποία περιέχει τους αριθμούς χωρισμένους σε κουτάκια, έτσι ώστε να μπορούμε να κολλάμε κάθε φορά τον αριθμό που ψάχνουμε.

Και έτσι συμπληρώσαμε το κουτάκι με τον αριθμό 7 με όσα 7 βρήκαμε στις σελίδες του περιοδικού.

Στη συνέχεια, ρώτησα τα παιδιά εάν γνωρίζουν και εάν θυμούνται παραμύθια που να περιέχουν στον τίτλο τους τον αριθμό 7. Δυσκολεύτηκαν στην αρχή, αλλά με την βοήθειά μου, περιγράφωντας τους τους ήρωες των παραμυθιών, βρήκαν ότι Ο λύκος και τα 7 κατσικάκια περιέχουν τον αριθμό 7 όπως ακριβώς και η Χιονάτη και οι 7 νάνοι. Ύστερα ζήτησα από ένα παιδί να πάει στο ρολόι του κουκλοθέατρου, να ψάξει να βρει και να μου δείξει ποιος αριθμούλης είναι το 7.

Το επόμενο βήμα ήταν να μοιράσω σε 3 παιδιά τις καρτέλες με τους αριθμούς από το 1 εώς; το 7, να ψάξουν να βρουν ποια καρτέλα είναι ο αριθμός 7 και να μετρήσουν τα αντικείμενα που είχαν από την πίσω μεριά για να επιεβαιώσουμε ότι όντως είναι αυτός ο αριθμός.

Στην εικόνα 1, η Ελπινίκη βρίσκει την καρτέλα με τον αριθμό 7.
Στην εικόνα 2, η Ελπινίκη μετράει τα μανιτάρια και βρίσκει ότι είναι 7.
Στην εικόνα 3, η Μαρία βρίσκει σωστά την καρτέλα με τον αριθμό 7.
Στην εικόνα 4, η Άννα Μαρία μετράει τις κουκίδες από το ζάρι και βρίσκει ότι είναι 7.

Συνεχίσαμε με ασκησούλα αναγνώρισης και κατασκευής διάταξης και αναγνώρισης των συμβόλων των αριθμών απο το 1 εώς το 7.

Τέλος, ζήτησα από τα παιδιά να φέρουν απο 7 μαρκαδόρους, 7 τουβλάκια (κάθε παιδί και διαφορετικό χρώμα), 7 μολύβια και να χρησιμοποιήσουν όσα νομίζουν από τα 7 για να κατασκευάσουν, αυτή τη φορά, τον αριθμό 7.

Οι ασκήσεις που ακολούθησαν για την αναγνώριση και τη γραφή του συμβόλου – αριθμού 7 όλη τη βδομάδα, είναι οι επόμενες.

       

16 thoughts on “Μαθηματικά: αριθμός 7

  1. είναι πολύ ωραίες οι δραστηριότητές σου! Ασχολήθηκες όμως μία ολόκληρη εβδομάδα για το 1 και το 2?
    Είμαι κι εγώ νηπιαγωγός και αυτό το διάστημα μας προέκυψε ο αρ. 7 από το ουράνιο τόξο που είδαμε και αναλύσαμε σχετικά. Τους έδωσα κι εγώ φύλλα εργασίας που έφτιαξα μόνη μου στον υπολογιστή και τα πήγαν μια χαρά. Τώρα ψάχνουμε για το 7 σε όλους τους τομείς. θρησκεία, μυθολογία, παροιμίες κ.λ.π. Υπάρχει πάρα πολύ υλικό και ολόκληρη φιλολογία για το συγκεκριμένο αριθμό που βγαίνει ένα φοβερό project.
    δε σκέφτηκα τους αριθμούς από αφρώδες υλικό, αλλά θα «αντιγράψω» τη δραστηριότητά σου

  2. λιτσα τεριζάκη :

    είναι πολύ ωραίες οι δραστηριότητές σου! Ασχολήθηκες όμως μία ολόκληρη εβδομάδα για το 1 και το 2?
    Είμαι κι εγώ νηπιαγωγός και αυτό το διάστημα μας προέκυψε ο αρ. 7 από το ουράνιο τόξο που είδαμε και αναλύσαμε σχετικά. Τους έδωσα κι εγώ φύλλα εργασίας που έφτιαξα μόνη μου στον υπολογιστή και τα πήγαν μια χαρά. Τώρα ψάχνουμε για το 7 σε όλους τους τομείς. θρησκεία, μυθολογία, παροιμίες κ.λ.π. Υπάρχει πάρα πολύ υλικό και ολόκληρη φιλολογία για το συγκεκριμένο αριθμό που βγαίνει ένα φοβερό project.
    δε σκέφτηκα τους αριθμούς από αφρώδες υλικό, αλλά θα “αντιγράψω” τη δραστηριότητά σου

    Γεια σου Λίτσα μου!!! Για όλους τους αριθμούς δίνω μια βδομάδα.
    Το 7 είναι ένας αριθμός με πλούσιο περιεχόμενο ομολογουμένως!
    Να «αντιγράψεις» όσο θέλεις την δραστηριότητα🙂
    Να είσαι καλά!!!

  3. Αχ,κι εγώ θα αντίγραφα την δραστηριότητά σου αν έβρισκα τη δουλειά που ονειρεύομαι!συγχαρητήρια!!!!!!

  4. Παράθεμα: Μαθηματικά: αριθμός 8 « Astropeleki – Just another star in the webSky

  5. μπορω να πω πως με προβλημάτισε λίγο η προσεγγισή σου…χωρίς να παρεξηγηθώ απλά πιστεύω πως η φίλη παραπάνω έχει δίκιο ότι προέκυψε πχ να μάθουν για το 7 απο το ουράνιο τόξο(βλ διαθεματική προσέγγιση)…εγω προσωπικά δεν θα το έκανα να διδάσκω 1 νούμερο ανα εβδομάδα…το ότι έβαλες τα παιδιά σε διαδικασία να ψάχνουν όμως καινα κινητοποιηθούν αυτο ήταν πολυ ωραίο αλλά μου φαίνεται λίγο ασύνδετο…επίσης και τα φύλλα εργασίας(δεν υπάρχουν πουθενα στον οδηγο νηπιαγωγου ο οποίος υπονοεί οτι πρεπει να αποφευγονται γιατί υποσεινήδειτα απαιτούν απο τα παιδιά την ίδια απόδοση και δημιουργούνται διακρίσεις και συναισθηματικό άγχος στα παιδιά) …Πραγματικά συγχωρεσε με και ελπίζω να μη με παρεξηγήσεις απλα λέω την άποψη μου…

  6. Φυσικά και δεν σε παρεξηγώ! Προσπαθώ να μην αγχώνω τα παιδιά και τους δίνω όσο χρόνο χρειάζονται! Ειδικά για τα προνήπια που είναι πιο μικρά και σίγουρα ορισμένα δεν έχουν τις ίδιες ικανότητες. Όμως υπάρχουν και προνήπια που είναι πιο προχωρημένα και από νήπια. Έχω και από αυτά. Προσωπικά έχω ένα άγχος μην πάνε στο δημοτικό και δεν ξέρουν να αναγνωρίζουν αριθμούς ή να μετρούν, γι αυτό και τους δίνω από ένα φύλλο εργασίας κάθε μέρα για κάθε αριθμό που κάνουμε. Το θετικό είναι ότι τα παιδιά με ρωτούν κάθε μέρα με ανυπομονησία αν θα παίξουμε το παιχνίδι με τις κάρτες και τους αριθμούς και δεν δείχνουν να δυσανασχετούν! Ίσως το γεγονός ότι είναι και λίγα και μπορούμε μέσα στην μέρα και να μάθουμε και να παίξουμε και να κατασκευάσουμε και να ζωγραφίσουμε και να μιλήσουμε, είναι η βάση αυτού που λέω. 🙂

  7. κατα τη γνώμη μου αυτό το άγχος δεν θα έπρεπε να το έχεις βρε αστροπελέκι!!(δεν ξέρω και το όνομα σου!!)αν έχεις καταλάβει το νόημα του καινούργιου αναλυτικού και του σκοπού του νηπιαγωγείου!!αφου μπορείς να διδάξεις τα μαθηματικά μέσα απο μια διαθεματική προσέγγιση γιατί να το κάνεις έτσι?με φύλλα εργασίας κλπ…μπορείς να αξιολογήσεις το τι έχουν κατακτήσει τα παιδιά και με άλλους τρόπους…αυτη είναι η άποψη μου πάντα!!

  8. Στην Ρόδο έχω τελειώσει!
    Προς το παρόν μου βγαίνει σαν σχέδιο εργασίας για τους αριθμούς και βλέπω ότι δουλεύει. Φυσικά και όποτε μπορεί να συνδεθεί διαθεματικά το θέμα, το κάνω. Μας βγαίνει πολύ όταν διαβάζουμε παραμύθι, ειδικά όταν έχουμε για παράδειγμα παραμύθια που είναι σχετικά με συγκεκριμένους αριθμούς (όπως χιονατη, 7 κατσικάκια, 3 γουρουνάκια- απλα καμικά φορά ξεχνάω να βγάλω φωτογραφίες). Απλά νιώθω ότι δεν μου φτάνει μόνο αυτό που βγαίνει από διαθεματικό (το ξέρω είμαι υπερβολικιά).

  9. Παράθεμα: Μαθηματικά: αριθμός 9 « Astropeleki – Just another star in the webSky

  10. Παράθεμα: Μαθηματικά: αριθμός 10 « Astropeleki – Just another star in the webSky

Σχολιάστε

