Μαθηματικά: αριθμός 9


Συνεχίζουμε με δραστηριότητες και φύλλα εργασίας για τον αριθμό 9. Τελειώνουμε σιγά σιγά!

Ακολουθώντας την διαδικασία που κάναμε και για τον αριθμό 1, τον αριθμό 2, τον αριθμό 3, τον αριθμό 4, τον αριθμό 5,τον αριθμό 6, τον αριθμό 7 και τον αριθμό 8.

Βρήκα στο σχολείο ένα παζλ αριθμών, που υπάρχουν (φαντάζομαι) και στα τζάμπο και τα κόλλησα σε σειρά, αφαιρώντας όμως το εσωτερικό τους που δείχνει τον αριθμό. Σκοπός μου είναι, σε κάθε αριθμό να συμπληρώνουμε το αντίστοιχο κομμάτι, αφού πρώτα έχουμε δουλέψει τουλάχιστον 1 βδομάδα κάθε αριθμό με ασκήσεις και δραστηριότητες.

Τοποθετώντας τον αριθμό 9 στο σωστό παζλ, ξεκινήσαμε με το πιο απλό πραγματάκι. Να δείξουμε όλοι μας 9 δαχτυλάκια. Και το κάναμε όλοι. Ύστερα ζήτησα από τα παιδιά, να ακολουθήσουν με το δάχτυλό τους τον αριθμό 9 για να καταλάβουν την κίνηση που κάνουμε για να τον γράψουμε. Ύστερα, για να τους βοηθήσω, τους ζήτησα να μου πουν με τι σχήμα μοιάζει το 9. Μου είπαν ότι μοιάζει με κύκλο και έχει ένα δαχτυλάκι που πάει προς τα κάτω. Έτσι, αναγνωρίζουμε το 9, λέγοντας ότι είναι ένας κύκλος και έχει ένα δαχτυλάκι που πάει προς τα κάτω!

Ψάξαμε να βρούμε, να αναγνωρίσουμε και να κολλήσουμε τον αριθμό 9 από σελίδες περιοδικών, πάνω στην καρτέλα των αριθμών, η οποία περιέχει τους αριθμούς χωρισμένους σε κουτάκια, έτσι ώστε να μπορούμε να κολλάμε κάθε φορά τον αριθμό που ψάχνουμε.

Και έτσι συμπληρώσαμε το κουτάκι με τον αριθμό 9 με όσα 9 βρήκαμε στις σελίδες του περιοδικού.

Ζήτησα από τα παιδιά να μου φέρουν από 9 τουβλάκια πλαστικά, να τα μετρήσουν μπροστά στους συμμαθητές τους και να τον κατασκευάσουν με όσα επιπλέον τουβλάκια χρειάζονταν (αν δεν τους έφταναν τα ήδη 9 που είχαν).

Μπερδεύοντας τις κάρτες με τους αριθμούς που χρησιμοποιούμε για τις διατάξεις μας, τις μοίρασα στα παιδιά, λέγοντάς τους πως κάθε παιδί έπρεπε να κρατάει την κάρτα του κρυφή και να μην την δει ο διπλανός τους. ΄Έτσι μόνο κάθε παιδί θα ήξερε ποιον αριθμό κρατάει. Σκοπός μου ήταν να φτιάξουμε την διάταξη των αριθμών από το 1 εώς το 9, αλλά με την διαφορά ότι θα έπρεπε κάθε παιδί, γνωρίζοντας τον αριθμό που κρατάει, να σηκώνεται μόνο του και να τον τοποθετεί στην σωστή θέση. Τα πήγαμε πολύ καλά και τα παιδιά χάρηκαν πολύ το παιχνίδι τύπου «κρατάμε μυστική την κάρτα μας από τους άλλους»!

Γράψαμε το 9 στον πίνακα όλοι, περνώντας στα τραπέζια μας για το καθιερωμένο φύλλο εργασίας.

Οι ασκήσεις που ακολούθησαν για την αναγνώριση και τη γραφή του συμβόλου – αριθμού 9 όλη τη βδομάδα, είναι οι επόμενες.

8 thoughts on “Μαθηματικά: αριθμός 9

  1. Τίνα :

    ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ!!!!!ΓΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΝΕΤΕ ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ?

    Θενκ γιου Τίνα μου!
    Για τα γράμματα εχω φτιάξει εναν μεγάλο πίκνακα για να τα γράφουν, λέμε την αλφαβήτα τραγουδιστά, κάνουμε φύλλα εργασίας για να μάθουμε να τα γράφουμε, τους ζητώ να μου πουν λεξούλες που ξεκινούν από κάθε φωνούλα και χρησιμοποιώ και κάρτες με τα γράμματα, όπως αυτά με τους αριθμούς. Στο τέλος θα φτιάξουμε ένα «λεξικό» με εικόνες για κάθε γράμμα και θα γράφουμε την λέξη σπό δίπλα.

  2. Υπέροχες οι δραστηριότητες εκμάθησης των αριθμών, μπραβο σου!
    βραβεια απο μενα για σενα σε περιμενουν στο μπλογκ μου περνα μια βολτούλα να τα πάρεις!!

  3. demi :

    Υπέροχες οι δραστηριότητες εκμάθησης των αριθμών, μπραβο σου!
    βραβεια απο μενα για σενα σε περιμενουν στο μπλογκ μου περνα μια βολτούλα να τα πάρεις!!

    Σε ευχαριστω πολύ!!! Περνάω🙂

  4. Γειάσου Φίλτατο αστροπελέκι μου, τί κάνεις;;Πολύ ωραία ανάρτηση και πάλι για τα μαθηματικά, όπως πάντα!!!Αν θέλεις, πέρνα από τη μπλογκογειτονιά μου, να πάρεις ένα βραβείο Ζωηρής Φαντασίας!!!

  5. Σ’ευχαριστώ πολύ για τις ιδέες σου για τα γράμματα,ενδιαφέρουσες κι αυτές!!
    Πολύ ενδιαφέρουσα και η δραστηρίότητα για το 10!!!!!

  6. Τίνα :

    Σ’ευχαριστώ πολύ για τις ιδέες σου για τα γράμματα,ενδιαφέρουσες κι αυτές!!
    Πολύ ενδιαφέρουσα και η δραστηρίότητα για το 10!!!!!

    Να σαι καλά🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s