Ο ελέφαντας και η προβοσκίδα του


Το ελεφαντάκι
Είμαι το ελεφαντάκι
μες το δάσος περπατώ
τα αυτιά μου είναι μεγάλα
και το σώμα μου γερό

Έχω μία προβοσκίδα
και δυο δόντια σουβλερά
μπάπα μπούπα περπατάω
μπάπα μπούπα μπάπα πα!

Διασκευή: Α. Καψάσκη

Μια ιστοριούλα για την ευαισθητοποίηση της διαφορετικότητας…

Ο ελέφαντας όταν πρωτοεμφανίστηκε στο δάσος, δεν είχε τόσο μεγάλη προβοσκίδα. την απόκτησε πολύ αργότερα γιατί ήταν περίεργος, πολυλογάς και κουτσομπόλης. Μια μέρα, είδε την καμηλοπάρδαλη να απλώνει τον μακρύ λαιμό της για να φάει κάτι πράσινα φύλλα από ένα πανύψηλο δέντρο. Τότε άρχισε να την κοροϊεύει και να της λέει:

– Χα χα χα τι γελοίο λαιμό έχεις!

Η καμηλοπάρδαλη δεν του έδωσε σημασία και συηνέχισε να τεντώνει το λαιμό της και να τρώει τα φύλλα των δέντρων ακόμα και στην ψηλότερη κορφή.

Να λοιπόν, γιατί είχε τόσο μεγάλο λαιμό.

Ο ελέφαντας, βλέποντας την αδιαφορία της καμηλοπάρδαλης, πήγε πιο κάτω, όπου ένας ρινόκερος ήταν ξαπλωμένος ήσυχα ήσυχα και κοίταζε ολόγυρά του.

– Πο πο! Τι κόκκινα και άσχημα μάτια που έχεις! είπε ο ελέφαντας. Πρώτη  μου φορά βλέπω τέτοια περίεργα και άσχημα μάτια!

– Δεν μ’ αφήνεις στην ησυχία μου, φίλε; του απάντησε ατάραχος ο ρινόκερος.

– Τουλάχιστον να είχες ωραία μύτη! Τι μεγάλο κέρατο είναι αυτό που ξεφύτρωσε στο κούτελό σου; Χα χα χα, ξέσπασε πάλι σε χαχανητά ο ελέφαντας.

– Α! τώρα θα σου δείξω εγώ γιατί έχω αυτό το κέρατο στο κούτελό μου, θύμωσε ο ρινόκερος.

Σηκώθηκε και άρχισε να κυνηγά τον ελέφαντα. Σαν το έφτασε, γιατί έτρεχε πιο γρήγορα,του έδωσε μια σπρωξιά με το κέρατό του και τον τίναξε πολλά μέτρα πιο πέρα.

Όμως ο ελέφαντας πού να βάλει μυαλό! Μόλις έφτασε στο ποτάμι για να πιει νερό, βλέπει να βγαίνει ένας μεγάλος κροκόδειλος και να σέρνεται στην όχθη κοντά του.

– Καλώς το φίλο μου, τον ελέφαντα. Ήρθες να δροσιστείς; ρώτησε ο κροκόδειλος.

– Ναι, και εσύ βγήκες να λιαστείς; Αλλά γιατί ζεις συνέχεια μέσα στο νερό;

– Ε, αυτό ειναι το δικό μου βασίλειο. Άλλωστε δε μένω συνέχεια μέσα. Λιάζομαι με τις ώρες στις αμουδερές όχθες του ποταμού. Όπως βλέπεις, εγώ απολαμβάνω και το νερό και την ξηρά. Ενώ εσύ, ούτε μια στιγμή δεν μπορείς να αντέξεις κάτω από το νερό. Θα σου κοπεί η ανάσα.

– Άλλος είναι ο λόγος που κρύβεσαι στο νερό.

– Ποιος; ρώτησε γεμάτος περιέργεια ο κροκόδειλος.

– Να, για να κρύβεις το άσχημό σου στόμα. Δεν υπάρχει στη φύση άλλο ζώο που να έχει τόσο μεγάλο και άσχημο στόμα.  Χα χα χα, ξεκαρδίστηκε πάλι στα γέλια ο κροκόδειλος.

– Όσο για το στόμα μου έχεις δίκιο, είπε ο κροκόδειλος. Όμως δεν ξέρεις τι κρύβω μέσα στο στόμα μου.

– Τι; Τι; έκανε γεμάτος περιέργεια ο ελέφαντας.

– Σκύψε να δεις, και έτσι όπως είναι μεγάλο το στόμα μου, δεν θα δυσκολευτείς καθόλου, είπε ο κροκόδειλος και άνοιξε διάπλατα την στοματάρα του.

Ο ελέφαντας σκύβει για να δει, και ο κροκόδειλος χωρίς να χάσει καιρό, τον αρπάζει από την μικρή του προβοσκίδα.

Ο ελέφαντας φοβήθηκε τόσο πολύ που άρχισε να τραβάει την προσβοσκίδα του με όση δύναμη είχε. Μα ο κροκόδειλος πού να την αφήσει! Και όσο τραβούσε ο ελέφαντας, τόσο η προβοσκίδα μάκραινε.

Όταν ο κροκόδειλος άφησε την προβοσκίδα από το στόμα του, είπε:

– Χα χα χα, σειρά μου τώρα να γελάσω και ας μην έχω όμορφο στόμα. Για να δούμε, που θα πηγαίνεις τώρα για να κρύβεις αυτή τη μεγάλη μύτη σου που θα φτάσει ως τη γη;

Από τότε ο ελέφαντας περπατάει με κατεβασμένο το κεφάλι, από νροπή για την μεγάλη του προβοσκίδα, και δεν κοροϊδεύει π ια κανέναν.

Εβρίτισσα
Ιστορίες και παραμύθια για το νηπιαγωγείο
Ρούλα Παπανικολάου
Εκδόσεις Μικρός Πρίγκιπας

Διαβάσαμε και ακούσαμε την ιστορία με πολύ προσοχή και αφού έκανα στα παιδιά κάποιες αναστοχαστικές ερωτήσεις για να δω αν κατάλαβαν για τι πράγμα μιλούσε το παραμύθι, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν είναι σωστό να κοροϊδεύουμε τους άλλους, όποιο χαρακτηριστικό και αν έχουν πάνω τους που μπορεί να τους κάνει «να διαφέρουν» από τους ίδιους. Είτε μιλάμε για ζώα, είτε για ανθρώπους, όλοι είμαστε ξεχωριστοί και μοναδικοί!!!

Κατά την διάρκεια που διαβάζαμε την ιστορία, χρησιμοποιήσαμε και από την γωνία των ζώων, τα ζωάκια-παιχνίδια μας, για να βλέπουμε τα χαρακτηριστικά της καμηλοπάρδαλης, του ρινόκερου, του κροκόδειλου και φυσικά του ελέφαντα.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Τα παιδιά δραματοποίησαν την ιστορία. Παρακάτω δείτε ένα μικρής διάρκειας απόσπασμα από την δραματοποίησή τους.

Ύστερα τους ζήτησα να ζωγραφίσουν ό,τι τους άρεσε από την ιστορία που διαβάσαμε…

12 thoughts on “Ο ελέφαντας και η προβοσκίδα του

  1. πολυ ωραιο ευδοξια μου…..μπραβο!!μου θυμισες το μαθημα με την γιαννικοπουλου που ειχαμε κανει στο πανεπιστημιο με θεμα ¨το διαφορετικο¨!!

  2. παπαγεωργιου αναστασια :

    πολυ ωραιο ευδοξια μου…..μπραβο!!μου θυμισες το μαθημα με την γιαννικοπουλου που ειχαμε κανει στο πανεπιστημιο με θεμα ¨το διαφορετικο¨!!

    Ναι όντως Αναστασία μου!!! Αυτό μου θύμησε και εμένα🙂

    Υ.Γ. Ευδοκία και όχι Ευδοξία. Το Ευδοξία είναι διαφορετικό όνομά😛

  3. Πολύ ωραίο Ευδοκία,κανει και για τμήμα 2-21/2?
    Δε σου είπα,είμαι επιλαχούσα στο Δημοτικό βρεφοκομείο για παιδικούς σταθμούς,δε το περίμενα!Είχα κάνει τα χαρτιά μου,αλλά αργούσαν πολύ τα αποτελέσματα,από το 2007!
    Αλλά δεν περιμένω και πολλά ,είμαστε πολλές!Αλλά δεν είμαι τουλάχιστον στους απορριφθέντες!Μου έφερες πολύ γούρι!Καλή επιτυχία σε ότι κάνεις στην Κρήτη!!!

  4. Τέλειααααααα!!! Εύχομαι τα αποτελέσματα να είναι θετικά!!!!

    Όσο για την ιστορία, είμαι λίγο επιφυλακτική για το αν τα δυομισάρια θα καταλάβουν το μνμ, αλλά δεν χάνεις να το δοκιμάσεις. Έτσι για να πειραματιστείς😉

  5. Σέυχαριστώ!Είμαι επιλαχούσα,απλά θα περιμένω πολύ!Μπορώ να την κάνω πιο απλή ίσως!Θα σκεφτώ κάτι!Ίσως αν τους λέω για τις φωλίτσες των ζώων,τι τρώνε,σε ποιές χώρες ζουν,μακρυά στην Αφρική,που έχει πολύ ζέστη και όχι πολύ νερό…..

  6. Ναι αυτό που λες είναι γνωριμία με τα ζώα. Μπορείς να κάνεις τα ζώα της ζούγκλας με αυτή την ιστοριούλα.🙂

  7. i istoselida sou ine poli endiaferousa, mbravo ise katapliktikh. ime sinadelfos k tha ithela na se parakalesw epidi esy gnwrizeis pws mporw na prothesw tragoudia se mia parousiash m sto power point. zoristhka poli monh m k akoma de ta exw kataferei.an me voh8ouses tha to ektimousa poli. sefxaristw ek twn proterwn.

  8. ΜΑΡΙΑ :

    i istoselida sou ine poli endiaferousa, mbravo ise katapliktikh. ime sinadelfos k tha ithela na se parakalesw epidi esy gnwrizeis pws mporw na prothesw tragoudia se mia parousiash m sto power point. zoristhka poli monh m k akoma de ta exw kataferei.an me voh8ouses tha to ektimousa poli. sefxaristw ek twn proterwn.

    Μαρία μου καλησπέρα!!! Σε ευχαριστώ πολύ🙂
    Ανοίγεις το power point, πας στο «Εισαγωγή»—> ταινία ή ήχος. Διαλέγεις από που θες να εισάγεις ήχο, από αρχείο ή από clip art και συναφή και ο ήχος ενσωματώνεται εκεί που θέλεις εσύ.

  9. Εντάξει…δεν έχω λόγια να περιγράψω τα τόσο όμορφα πράγματα που κάνεις μαζί με τα παιδιά σου! Αξίζετε πολλά πολλά συγχαρητήρια!! Σε ευχαριστούμε που μοιράζεσαι τις ιδέες σου μαζί μας!! και πάλι Μπράβο!! φιλάκιαα

  10. Ευδοξία :

    Εντάξει…δεν έχω λόγια να περιγράψω τα τόσο όμορφα πράγματα που κάνεις μαζί με τα παιδιά σου! Αξίζετε πολλά πολλά συγχαρητήρια!! Σε ευχαριστούμε που μοιράζεσαι τις ιδέες σου μαζί μας!! και πάλι Μπράβο!! φιλάκιαα

    Ευδοξία μου να σαι καλά!!! Σε ευχαριστώ πολύ πολύ! Χαίρομαι που σας αρέσουν όσα κάνουμε με τα παιδιά🙂

Σχολιάστε

