Τριγωνοψαρούληδες…


Με αφορμή το βιβλίο «Ο Τριγωνοψαρούλης στον κόσμο των παράξενων ψαριών», συζητήσαμε με τα παιδιά για τα ενυδρεία και πως είναι αυτά. Ορισμένα παιδιά γνώριζαν τι είναι ένα ενυδρείο, οπότε και περιέγραψαν και στα υπόλοιπα παιδιά τι ακριβώς είναι. Βάζουμε τα μεγαλύτερα παιδιά, ή τουλάχιστον αυτά που γνωρίζουν, να περιγράφουν στους συμμαθητές τους αυτά που γνωρίζουν, έτσι ώστε να μην εμπλεκόμαστε εμείς οι εκπαιδευτικοί μονάχα στην διαδικασία αυτή.

Όσο διαβάζαμε το παραμύθι, όλα τα παιδιά παρατηρούσαν πολύ τις εικόνες και έκαναν ερωτήσεις σχετικά με τα τόσα περίεργα ψάρια που έβλεπαν, όπως επίσης μάντευαν και την συνέχεια στην ιστορίας πρωτού γυρίσω σελίδα. Πολλά παιδιά μου έλεγαν ότι ο Τριγωνοψαρούλης θα την βρει την μαμά του, και καθώς εμφανίζονταν κίτρινα ψάρια, μου έδειχναν με πολύ σιγουριά ποια θα μπορούσε να είναι! Σημειώστε, ότι το συγκεκριμένο βιβλίο, δεν το είχα διαβάσει, οπότε και εγώ έκανα μαντεψιές και προσπαθούσα να τα μπερδέψω, κάνοντάς τους παρατηρήσεις σχετικά με το σχήμα του Τριγωνοψαρούλη και της μαμάς του.

Μόλις τελειώσαμε το παραμύθι, τα ρώτησα αν έχουν δει ποτέ τους ενυδρείο, μικρό ή μεγάλο ή αν έχουν επισκεφτεί χώρους ενυδρείων. Τα περισσότερα παιδιά γνώριζαν τα κλασικά ενυδρεία που έχουμε και στα σπίτια μας. Έτσι, λοιπόν, ξεκίνησα να τους περιγράφω τα ενυδρεία που έχω επισκεφτεί κατά καιρούς, στην Ρόδο, στην Κρήτη και την Βαρκελώνη. Έμειναν έκπληκτα όταν τους περιέγραφα πόσο μεγάλες είναι οι γυάλες, και τα πόσα ψάρια, μικρά και μεγάλα, έχουν μέσα. Εντυπωσιάστηκαν δε, όταν τους έλεγα ότι έχουν μέσα μεγάλους καρχαρίες, σαλάχια, μεγάλα ψάρια… Με αφορμή, λοιπόν, το βιβλίο αυτό, τους υποσχέθηκα πως την επόμενη μέρα, θα πήγαινα τον υπολογιστή στο σχολείο, για να τους δείξω βιντεάκια από αυτά που έχω τραβήξει στα ενυδρεία που έχω πάει. Χάρηκαν τόσο πολύ, που την επόμενη μέρα, που με είδαν με μια μεγάλη τσάντα, την τσάντα του υπολογιστή, με ρωτούσαν συνέχεια: «Κυρία έφερες τον υπολογιστή σου;;;;». Πραγματικά ανυπομονούσαν να δουν αυτά που τους είχα περιγράψει.

Έτσι, λοιπόν, αφού μιλήσαμε λιγάκι στην παρεούλα, συμφωνήσαμε πως θα καθόμασταν για να βλέπουμε όλοι καλά το ενυδρείο. Με κάποιους κοινούς κανόνες, για το πως φερόμαστε και στον υπολογιστή (😛 ), πως δεν φωνάζουμε για να ακούμε όλοι καλά, πως καθόμαστε χωρίς να σηκωνόμαστε με αποτέλεσμα να μην βλέπουν οι άλλοι… καθήσαμε σαν σε σινεμά, και τους έδειξα βιντεάκια από ενυδρεία και ιδιαίτερα από το ενυδρείο της Βαρκελώνης https://astropeleki.wordpress.com/2008/04/30/%CE%B2%CE%B1%CF%81%CE%BA%CE%B5%CE%BB%CF%8E%CE%BD%CE%B7-barca/, που είχα εντυπωσιαστεί εγώ η ίδια παααααάρα πολύ!!!!

Εντυπωσιάστηκαν πολύ, σχολίαζαν συνέχεια… εγώ τους περιέγραφα τι έβλεπαν και πως ήταν το ενυδρείο, πως περνούσαμε μέσα από διαδρόμους και είχαμε τους καρχαρίες και συναφή από πάνω μας!!!! Ήθελαν να δούν και άλλα πολλά! Τους έδειχνα τις φωτογραφίες που είχα βγάλει και τα ρωτούσα να μου πουν τι είναι αυτά που βλέπουν, για να δω πόση φαντασία έχουν! Πραγματικά, για 45 λεπτά, είμασταν όλοι εκεί και παρατηρούσαμε. Θα ήταν πάρα πολύ ωραίο να τα πηγαίναμε να δουν τουλάχιστον το ενυδρείο της Κρήτης, αλλά λόγω χρόνου δεν θα προλαβαίναμε με τίποτα. Αυτά χρειάζονται προετοιμασία, ενώ εμάς μας βγήκε έτσι, χωρίς να έχουμε προγραμματίσει κάτι.

Φτιάξαμε και μερικούς τριγωνοψαρούληδες, χρησιμοποιώντας τα σχήματα από την γωνιά των μαθηματικών αλλά και το μυαλό και το χέρι!

4 thoughts on “Τριγωνοψαρούληδες…

  1. Μπράβο Ευδοκία ..μέσα στην απλότητα κρύβεται το μυστικό της επιτυχίας πάντα ..ευχαριστούμε πολύ.

  2. like-like-like!!!!!!!Το βιβλίο δεν το έχω είναι πολύ ωραίο, όμως …θα το πάρω..Γειά σου Αστροπελέκι με τις ιδέες σου!11

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s