Δεκέμβριος: εισαγωγή… και Παγκόσμια μέρα ΑΜΕΑ


3 Δεκεμβρίου σήμερα… Καλώς όρισες Δεκέμβρη… αντίο Νοέμβρη… και επί της ευκαιρίας, συνδυάζουμε και την Παγκόσμια μέρα ατόμων με ειδικές ανάγκες!

Έκανα εισαγωγή του θέματος Δεκέμβρης-Χριστούγεννα με έναν φάκελο που «υποτίθεται» βρήκα έξω από την πόρτα του σχολείου μας και ήταν για το ολοήμερο τμήμα. Είπα στα παιδιά ότι διάβασα από τον φάκελο από που μας έρχεται, ότι πάει το μυαλό μου κάπου, αλλά δεν μπορώ να είμαι σίγουρη! Χωρίς να πω από που είναι ο φάκελος, τα παιδιά αμέσως σκέφτηκαν τον Άγιο Βασίλη. Έτσι, λοιπόν, τους έδειξα τον φάκελο…

DSC00403

Στα αριστερά πάνω, μας γράφει ο αποστολέας-αυτός που μας στέλνει το γράμμα, στα δεξιά κάτω μας γράφει τον παραλήπτη, αυτόν που πρέπει να πάρει το γράμμα. Τους διάβασα αργά και σταθερά, ΑΠΟ ΒΟ-ΡΕΙ-Ο ΠΟ-ΛΟ…. οπότε αμέσως είπαν όλα τα παιδιά ότι το έστειλε ο Άγιος Βασίλης!!!! Όντως, ναι, μας έστειλε γράμμα!!!!

Διαβάσαμε το γράμμα του…

ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ ΠΑΙΔΙΑ

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΒΔΟΜΑΔΑ!!!
ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΠΩΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ!!! ΧΟ ΧΟ ΧΟ

ΣΑΣ ΣΤΕΛΝΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ 3 ΛΟΓΟΥΣ…

1.Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΜΠΗΚΕ Ο ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ, ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ… ΑΣ ΤΟΝ ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΟΥΜΕ!!!!! ΚΑΙ ΑΣ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ!!!!

2.Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΛΟΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΣΥΝΤΟΜΑ, ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΗ, ΚΑΙ ΣΑΣ ΣΤΕΛΝΩ ΕΝΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΡΑΤΕ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΕΧΡΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ. ΘΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ, ΒΕΒΑΙΑ, ΟΤΙ ΕΧΕΤΕ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ!!! ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΕΧΕΤΕ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΑΣ ΣΤΕΛΝΩ ΕΓΩ, ΕΙΝΑΙ ΜΑΓΙΚΟ! ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΘΑ ΑΦΙΕΡΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΞΗ… ΚΑΙ ΘΑ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ ΣΑΣ ΑΠΟ ΚΑΤΙ! ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΚΕΡΔΙΖΕΤΕ, ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΠΑΡΕΤΕ ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ… ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΥΣΕΤΕ ΕΝΑΝ ΓΡΙΦΟ ΚΑΙ ΑΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΤΕ, ΤΟΤΕ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΤΕ ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΝΟΣΤΙΜΟ!!!!!!!

3.ΤΕΛΟΣ, Ο ΤΡΙΤΟΣ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΣΤΕΛΝΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑΤΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΜΕΡΑ, ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ! ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΜΕΡΑ! ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΦΑΚΕΛΟ, ΣΑΣ ΣΤΕΛΝΩ ΔΩΡΟ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ… ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ, ΘΕΛΩ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΠΡΑΓΜΑ ΜΙΛΑΕΙ! ΕΤΣΙ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ!!!

ΧΟ ΧΟ ΧΟ!!! ΧΟ ΧΟ ΧΟ!!!

ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΣΑΣ ΑΡΕΣΟΥΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΣΤΕΙΛΑ! ΕΚΑΝΑ ΑΡΚΕΤΟ ΚΟΠΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΕΤΟΙΜΑΣΩ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΉΡΙ ΜΟΥ ΕΧΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΚΟΜΗ, ΘΑ ΣΑΣ ΑΦΗΣΩ ΓΙΑ ΤΩΡΑ!

ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΚΑΛΑ!
ΣΑΣ ΣΤΕΛΝΩ ΓΛΥΚΑ ΚΑΙ ΝΟΣΤΙΜΑ ΦΙΛΙΑ… ΤΟΣΟ ΝΟΣΤΙΜΑ, ΟΣΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΓΡΙΦΟΥΣ!!!!

ΧΟ ΧΟ ΧΟ!!! ΧΟ ΧΟ ΧΟ!!!

ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ!!!! ΧΟ ΧΟ ΧΟ!!!

Κρεμάσαμε τα φακελάκια-ημερολόγιο (το οποίο σαν ιδέα το είδα από συνάδελφο στο γκρουπ των νηπιαγωγών στο φου-μπου (fb) … ), ενώ μέσα στα φακελάκια έχει γρίφους-ασκήσεις, με εικόνες χριστουγεννιάτικες, στις οποίες πρέπει να βρουν είτε το αρχικό γράμμα είτε να μετρήσουν σωστά.

DSC00400

DSC00401

DSC00402

Διαβάσαμε το παραμύθι «Η Αργυρώ γελάει», προσπαθώντας να καταλάβουμε για ποιο πράγμα μιλάει…
Αρχικά τα παιδιά, σε ερώτησή μου, μετά το τέλος του παραμυθιού, αν η Αργυρώ μπορεί να περπατήσει… είπαν όχι… Στη συνέχεια τα ρώτησα αν μπορεί να γελάσει, να παίξει, να τραγουδήσει, να χαμογελάσει, να φοβηθεί, να κάνει κούνια, να κολυμπήσει, να πετάξει, να ιππεύσει και όλα τα υπόλοιπα, μου είπαν ναι μπορεί! Μόνη της; Όχι μόνη της! Αλλά πως; Καταλήξαμε, ότι με την βοήθεια των άλλων, η Αργυρώ μπορεί να κάνει ό,τι κάνουν όλα τα παιδιά!

Προσπαθήσαμε να έρθουμε στην θέση της Αργυρώς… Φανταστήκαμε ότι το καρεκλάκι μας είναι το αναπηρικό της καροτσάκι. Έτσι, υποδηθηκαμε την Αργυρώ (ακόμη και εγώ την υποδήθηκα) έτσι ώστε να σκεφτούμε με ποιον τρόπο θα μπορούσε να πάει στη γωνιά της ζωγραφικής, αφού δεν μπορεί να περπατήσει μόνη της… στη γωνιά της πλαστελίνης, πως να σηκωθεί από την καρέκλα-καροτσάκι, πως να κάτσει… Με την βοήθεια των παιδιών, τα οποία σηκώνονταν για να βοηθήσουν την Αργυρώ, τα καταφέρναμε! Ύστερα μετατόπισα την αναπηρία στα μάτια… Φανταστήκαμε ότι η Αργυρώ μπορεί να περπατήσει, αλλά δεν μπορεί να δει, γιατί είναι τυφλή. Αφού βάλαμε μαντίλι στα μάτια, για να μην βλέπουμε, ρώτησα τα παιδιά και πάλι, πως θα μπορούσε η Αργυρώ να πάει στην τάδε γωνιά, αφού δεν βλέπει; Αν πήγαινε μόνη της τι θα γινόταν; Θα σκόνταφτε και θα χτύπαγε! Άρα, τι θα μπορούσαμε να κάνουμε; Να την ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ! Να γίνουμε τα μάτια της! Και φυσικά, δεν βλέπει, αλλά ακούει! Άρα, μπορούμε να της δίνουμε οδηγίες ενώ την κρατάμε παράλληλα!!! Η Αργυρώ έγινε και Αργύρης όταν βάλαμε αγόρι στην θέση της για να μπούμε στην θέση του ατόμου που έχει κάποια αναπηρία!

Καταλήξαμε, λοιπόν, στο συμπέρασμα, ότι οι άνθρωποι που έχουν κάποια αναπηρία, χρειάζονται την βοήθειά μας!

Ζωγραφίσαμε το παραμύθι… τα παιδιά το αποτύπωσαν με φοβερές ζωγραφιές!!! Δεν το περίμενα τόσο πολύ!!!! Αλλά φωτογραφίες αύριο, διότι δεν πρόλαβα να τις βγάλω!🙂

Μετά το διάλειμμα, κάναμε και το ιστόγραμμά μας για τον Δεκέμβρη-Χριστούγεννα και κάναμε και ένα φύλλο εργασίας για το γράμμα Δ,δ το οποίο και σας παραθέτω!

Ψάξε και βρες στο ποιηματάκι το Δ, δ και βάλτο σε έναν κύκλο

Ψάξε και βρες στο ποιηματάκι το Δ, δ και βάλτο σε έναν κύκλο

4 thoughts on “Δεκέμβριος: εισαγωγή… και Παγκόσμια μέρα ΑΜΕΑ

  1. Αγγελινάκι μου ευχαριστώ!!!! Θα θελα να αφιερώσουμε πολλές μέρες πάνω στο θέμα! Υπάρχει εκπληκτική βιβλιογραφία και θα μπορούσε να γίνει ωραίο πρότζεκτ ή θεματική!

    thank you thank you!!!!!!🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s