Αποκριάς… εργασίες!


Την Τσικνοπέμπτη κάναμε την εισαγωγή μας στο θέμα της Αποκριάς!

Αφού δουλέψαμε ελεύθερα στις γωνιές και στις κατασκευές με το προηγούμενο μας θέμα, την Αμυγδαλιά, μαζευτήκαμε στην παρεούλα, όπου και μετά τις καθημερινές δραστηριότητες ρουτίνας, προσπάθησα να δω τι γνωρίζουν τα παιδιά για τις Απόκριες. Έτσι, λοιπόν, κάναμε μια ωραία εξακτίνωση!

184

Εντύπωση μου έκανε που η Κων/να γνώριζε για το Halloween, το οποίο γιορτάζεται αυτή την περίοδο (αν δεν κάνω λάθος) στο εξωτερικό. Και επειδή τα υπόλοιπα παιδιά δεν γνώριζαν τι είναι, προσπάθησα να τους εξηγήσω τι γίνεται ακριβώς με την φάρσα και το κέρασμα.

Μιλήσαμε ιδιαίτερα για την ημέρα της συγκεκριμένης Πέμπτης. Τα παιδιά αμέσως είπαν πως είναι Τσικνοπέμπτη. Αναλύσαμε λιγάκι για ποιο λόγο την λέμε έτσι. Τους ανέφερα πως η λέξη Τσικνοπέμπτη είναι μία σύνθετη λέξη και ότι όταν 2 ή παραπάνω λεξούλες είναι ενωμένες, τις λέμε σύνθετες. Έτσι, λοιπόν, για να καταλάβουμε τον λόγο που την Πέμπτη αυτή την λέμε Τσικνοπέμπτη, την χωρίσαμε στα δυο. Πρώτα φυσικά μετρήσαμε πόσα γράμματα έχει όλη η λέξη και ύστερα την χωρίσαμε.

182

Τσίκνα + Πέμπτη… Δύο λέξεις που κάνουν μία! Τι σημαίνει όμως τσίκνα; Η Μυρτώ απάντησε λέγοντας ότι είναι η τσίκνα του κρέατος, αλλά δεν θυμόταν ακριβώς να μου πει τι είναι. Είπαμε λοιπόν ότι τσίκνα σημαίνει η μυρωδιά, η κάπνα του κρέατος όταν το ψήνουμε.

Μιας και μπήκαμε λοιπόν στις απόκριες… είπαμε από ποιο γραμματάκι ξεκινάει η λεξούλα μας. Το Α το μεγάλο και το α το μικρό. Προσπαθήσαμε να βρούμε σαν τι μοιάζει κάθε σύμβολο. Έτσι, την ώρα που έγραφα πάνω στον πίνακα, τους είπα ότι το Α το μεγάλο είναι σαν ένα βουνό που φοράει μία ζώνη στην μέση, ενώ στο α το μικρό τα παιδιά με πρόλαβαν και είπαν ότι είναι ένα κυκλάκι με ένα μπαστουνάκι του παππού στο πλάι.

183

Κάναμε το παρακάτω φύλλο εργασίας για το Α, α.

Α της αποκριάς

Τέλος, λόγω ημέρας, είπαμε να φύγουμε μασκαρεμένοι. Σκέφτηκα, λοιπόν, πως επειδή είχα ψιλοαργήσει να αρχίσω τα αποκριάτικα- αλλά σε αυτό δεν έφταιγα εγώ μιας και έχασα δυο βδομάδες σχεδόν σε άλλο σχολείο, θα έπρεπε να φτιάξουμε κάτι εύκολο και γρήγορο. Αφού συζητήσαμε με τα παιδιά και στην παρεούλα πως σήμερα που είναι μια ιδιαίτερη μέρα, μασκαρευόμαστε, θα έπρεπε να φύγουμε και μεις από το σχολείο μας μασκαράδες!

Τους είπα, λοιπόν, πως για να βρουν αυτό που θα φτιάξουμε για να μασκαρευτούμε, πρέπει να το μαντέψουν, ακούγοντας ένα τραγούδι προσεκτικά! Και έτσι τους έβαλα τους 10 μικρούς ινδιάνους.

Αμέσως άρχισαν να το τραγουδούν και να κάνουν κινήσεις με τα χέρια τους. Στο τέλος, μετρήσαμε πόσοι είμαστε και όλως τυχαίως ήμασταν 10 όλα τα παιδιά!!!! Και έτσι αρχίσαμε να φτιάχνουμε τις κορδέλες-καπέλα μας! Τα παιδιά πήγαν στην γωνιά των μαθηματικών, πήραν σχήματα και άρχισαν να σχεδιάζουν πάνω στις κορδέλες τους.

188 186

189 - Copy

Αφού φορέσαμε τα καπέλα μας, βαφτήκαμε και αρχίσαμε να χορεύουμε τους 10 μικρούς ινδιάνους!

190

2 thoughts on “Αποκριάς… εργασίες!

  1. Πολυ καλη η Τσικνοπεμπτη σας,ειδικα πολυ καλο το χωρισμα της λεξης Τσικνοπεμπτη κ αι η ιδεα για το μασκαρεμα με τους δεκα μικρους Ινδιανους,πολυ πρωτοτυπο!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s