Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει – Τήξη, Πήξη


Αχ τι ωραία δραστηριότητα που ήταν!!! Σας το λέω από την αρχή, γιατί δεν την ευχαριστήθηκαν μόνο τα παιδιά αλλά και εμείς!!!

Τα παιδιά δούλεψαν στο πρωινό ωράριο με την συνάδελφο, το φαινόμενο της τήξης, οπότε καταλαβαίνετε πως δεν έχω να σας δείξω φωτογραφίες από τα πειράματα που έκαναν, αλλά μια εικόνα μόνο, ίσον χίλιες λέξεις!

Βάλαμε παγάκια σε ένα μπρίκι και το βάλαμε στην φωτιά.. έτσι τα παγάκια έλιωσαν και έγιναν νερό!

Ορίστε και οι απόψεις των παιδιών για το παραπάνω πείραμα:

Από την άλλη πάλι, βάλαμε παγάκια σε ένα μπωλ και τα αφήσαμε στην τάξη, ώστε να δουν τα παιδιά τι θα γινόταν… Ναι μεν τα παγάκια έλιωσαν αλλά η διαδικασία αυτή έγινε πιο αργά, γιατί δεν είχαμε την φωτιά να μας τα λιώσει γρήγορα!

Ορίστε και οι απόψεις των παιδιών πάνω στην συγκεκριμένη υπόθεση:

Δούλεψαν πάνω σε ένα φύλλο εργασίας για να δούμε αν κατανόησαν το φαινόμενο της τήξης.

Τα παιδιά κατανόησαν πλήρως το φαινόμενο της τήξης… αυτό φαίνεται και από τις εργασίες τους…
με μουσική υπόκρουση από ice ice baby 😛

Αργότερα, στο ολοήμερο, συνεχίσαμε το πειραμα, κάνοντας το ανάποδο… Πήρα τα παιδιά στην κουζίνα μαζί μου για να δούμε το ψυγείο ως συσκευή. Το ανοίξαμε και το παρατηρήσαμε.

Παρατηρήσαμε ότι το ψυγείο αποτελείται από δυο κομμάτια.. την ψύξη, που εκεί βάζουμε τρόφιμα τα οποία θέλουμε να διατηρήσουμε για να μην μας χαλάσουν. Αλλά παρατηρήσαμε ότι έχει και άλλο ένα κουτάκι με πορτάκι, που σε άλλα ψυγεία είναι μέσα, σε άλλα είναι απ έξω πάνω από την ψύξη ή και από κάτω από την ψύξη!

Βλέποντας καλά το πορτάκι από το κουτί αυτό, παρατηρήσαμε ότι έχει πάνω κάτι σημαδάκια!

Τα παιδιά είπαν ότι αυτά τα σημαδάκια μοιάζουν με αστεράκια, γραμμούλες, χιονονιφάδες!
Και όντως, ναι ήταν χιονονιφάδες στην ουσία! Τους εξήγησα, λοιπόν, ότι αυτό το κουτάκι το ονομάζουμε κατάψυξη, και ότι οταν το πορτάκι είναι κλειστό, μοιάζει μέσα να ρίχνει χιόνι και κάνει πολύ πολύ κρύο!

Έβαλα τα παιδιά στην διαδικασία να πιάσουν τον πάγο που είχε μέσα η κατάψυξη και να μου πουν τι είναι αυτό που νιώθουν στο χέρι τους. Όλα κατάλαβαν ότι είναι πάγος!

Έτσι, λοιπόν, είπαμε να βάλουμε μέσα στην κατάψυξη το μπωλάκι  και να δούμε αργότερα, μετά την χαλάρωση, τι θα είχε πάθει το νερό!

Οι υποθέσεις των παιδιών ήταν σωστές… σχεδόν όλα είπαν ότι το νερό με τόσο κρύο, θα παγώσει!

Με την ευκαιρία αυτή του πειράματος, διαβάσαμε το παραμύθι  «Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει», ένα παραμύθι που άρεσε πάαααρα πολύ στα παιδιά.

Δείτε και τις καταπληκτικές ζωγραφιές τους..

Όπως σας είπα και παραπάνω, μετά την χαλάρωση, είχαμε αγωνία για το τι θα είχε πάθει το νερό μέσα στην κατάψυξη! Όταν σηκωθήκαμε, λοιπόν, πήγαμε στο ψυγείο, πήραμε το μπωλ και πήγαμε στην τάξη να το παρατηρήσουμε!

Το μπωλ του φαινόταν παράξενο… γι αυτό το λόγο σηκωνόταν ένας ένας να το πιάσουν για να δουν αν είναι ζεστό ή κρύο! Σε όλα τα παιδιά φάνηκε παγωμένο πολύ το μπωλ! Σε ένα παιδάκι φάνηκε ζεστό!!!

Ξέρωντας ότι θα εντυπωσιαστούν, τα ρώτησα αν θέλανε να γυρίσουμε το μπωλ ανάποδα για να δούμε αν θα πέσει το νερό κάτω και να γίνουμε μούσκεμα!

Άρχισαν φωνές, χαμόγελα και σχόλια… το νερό δεν πέφτει!!!! Έγινε πάγος!!!! Φαίνεται και στην φωτογραφία…τα παιδιά έμειναν με ανοιχτό το στόμα!!! 😛

Ύστερα, πιάσαμε τον πάγο, τον ξεκολλήσαμε λιγάκι…. τον βγάλαμε από το μπωλ και αρχίσαμε να παρατηρούμε και πάλι ότι τώρα που ήταν έξω από την κατάψυξη, άρχιζε και πάλι να λιώνει!!!

6 thoughts on “Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει – Τήξη, Πήξη

  1. Τέλειο… στο νηπιαγωγείο το κάνατε? Είστε φοβεροί κ προχωρημένοι… Συγχαρητήρια από μια μαμά

  2. Γι’ αυτό σε πάω, ρε αστροπελέκι! Εύγε σας!!!

    Υ.Γ. Ρε συ, αυτό με το νερό που το βάζεις στην κατάψυξη και γίνεται… λεφτά, θα μου το μάθει κι εμένα; χαχαχαχαχαχαχα!

  3. Μαριλίτσα μου ευχαριστούμε πολύυυυ 🙂

    Υ.Γ. Χμ, αυτό το πείραμα που λες θέλει εξουσιοδοτημένο εργαστήριο για να πραγματοποιηθεί!!!! χαχαχα

Σχολιάστε