Συναισθημάτων αγωγή Νο3


Αγάπη… τι δύσκολο πράγμα ε;

ΑΓΑΠΗ

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το παραμύθι «Το δέντρο που έδινε»…

Το δέντρο που έδινε

Το δέντρο που έδινε

Μια πάρα πολύ συγκινητική ιστορία, που δείχνει πόσο μπορεί κάποιος να αγαπήσει και να δώσει ό,τι μπορεί για τον άλλον! Ζωγραφίσαμε φυσικά το παραμύθι… Τα παιδιά έδειξαν να κατάλαβαν τι πάει να πει αγάπη…

Φτιάξαμε τον κύκλο της αγάπης… μια μεγάλη ομαδική εργασία, που κοσμεί την πόρτα μας και ξεχειλίζεί αγάπη!!!

Ο κύκλος της αγάπης

Ο κύκλος της αγάπης

Αγάπη είναι:

  • Να αγαπάς τους άλλους
  • Η μαμά μου
  • Να λατρεύω τους άλλους
  • Η μαμά μου και ο μπαμπάς μου
  • Η αδερφή μου
  • Ο Κωνσταντίνος
  • Ο μπαμπάς μου
  • Όλα τα παιδιά
  • Να σε αγαπάει η μαμά και ο μπαμπάς
  • Ο Μάριος- Ευδοκία

Τα πιο πολλά παιδιά έγραψαν ότι αγάπη είναι η μαμά τους!!!! 🙂
Έχουμε όμως και τους έρωτές μας 😛

Ο κύκλος της αγάπης

Ο κύκλος της αγάπης

Ο κύκλος της αγάπης

Ο κύκλος της αγάπης

Ο κύκλος της αγάπης

Ο κύκλος της αγάπης

 

Παίξαμε το παιχνίδι Σ’ αγαπώ σ΄ αγαπώ, που με βάζεις; Δυσκολευτήκαμε να βρούμε λεξούλες που να κάνουν ομοιοκαταληξία, γι αυτό αρκεστήκαμε στο να δουλέψουμε κυρίως με υποκοριστικά!

…………………………………………………………………………………………

ΦΟΒΟΣ

Διαβάσαμε το παραμύθι «Η Λελέκα σηκώνει κεφάλι».

Η Λελέκα σηκώνει κεφάλι

Η Λελέκα σηκώνει κεφάλι

Μια πολύ ωραία ιστορία… όπου η φίλη μας η Λελέκα η καμηλοπάρδαλη φοβάται το ύψος! Καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η δύναμη της ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ είναι αυτή που μπορεί να μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε τους φόβους μας!!! Μια ιστορία που άρεσε πολύ στα παιδιά!!!!

Φτιάξαμε την «Σούπα των φόβων μας»…

Η σούπα των φόβων μας

Η σούπα των φόβων μας

Φοβόμαστε κυρίως τις αράχνες… τα φίδια, τις κατσαρίδες, τις πεταλούδες, τα φαντάσματα και τα τέρατα! Ανακατεύουμε τους φόβους μας στο τσουκάλι, ρίχνουμε αλάτι και πιπέρι και τραγουδάμε όλοι μαζί!!!! Και τους τρώμε και είναι και πεντανόστιμοι!!!! χεχεχε

Διαβάσαμε και το βιβλίο «Τι φοβούνται τα παιδιά του κόσμου»…

Τι φοβούνται τα παιδιά του κόσμου

Τι φοβούνται τα παιδιά του κόσμου

Ζωγραφίσαμε έναν από τους φόβους μας σε ένα χαρτάκι, και τους βάλαμε όλους σε ένα κουτί και τους κλείσαμε!

………………………………………………………………………………………

ΘΥΜΟΣ – ΗΡΕΜΙΑ

Διαβάσαμε το βιβλίο «Θυμώνω»…

Θυμώνω

Θυμώνω

Αφού συζητήσαμε τι είναι αυτό που μας θυμώνει… το ζωγραφίσαμε σε ένα χαρτί που είχε σχήμα φύλλου δέντρου και φτιαξαμε μια ομαδική εργασία «Το δέντρο του θυμού» ή αλλιώς «Το Θυμόδεντρο».

Το δέντρο του θυμού

Το δέντρο του θυμού

Κρεμάσαμε σε ένα γυμνό δέντρο τους φόβους μας!

Είδαμε κάρτες που δείχουν πως μπορούμε να ηρεμήσουμε… τι μπορούμε να κάνουμε ώστε όταν είμαστε θυμωμένοι, να ηρεμούμε χωρίς να ξεσπάμε εκεί που δεν πρέπει! Οι ασκήσεις ηρεμίας μας, λοιπόν, περιλαμβάνουν…

 να σου περάσει ο θυμός... α να σου περάσει ο θυμός... χόρεψε!

να σου περάσει ο θυμός… α να σου περάσει ο θυμός… χόρεψε!

 να σου περάσει ο θυμός... α να σου περάσει ο θυμός... χτίσε ένα κάστρο!

να σου περάσει ο θυμός… α να σου περάσει ο θυμός… χτίσε ένα κάστρο!

 να σου περάσει ο θυμός... α να σου περάσει ο θυμός... κλάψε!

να σου περάσει ο θυμός… α να σου περάσει ο θυμός… κλάψε!

 να σου περάσει ο θυμός... α να σου περάσει ο θυμός... διάβασε ένα βιβλίο!

να σου περάσει ο θυμός… α να σου περάσει ο θυμός… διάβασε ένα βιβλίο!

 να σου περάσει ο θυμός... α να σου περάσει ο θυμός... παίξε με ένα παιχνίδι!

να σου περάσει ο θυμός… α να σου περάσει ο θυμός… παίξε με ένα παιχνίδι!

 να σου περάσει ο θυμός... α να σου περάσει ο θυμός... συζήτησε με κάποιον τις ανησυχίες σου!

να σου περάσει ο θυμός… α να σου περάσει ο θυμός… συζήτησε με κάποιον τις ανησυχίες σου!

 να σου περάσει ο θυμός... α να σου περάσει ο θυμός... πάρε βαθιά ανάσα και μέτρα μέχρι το 3!

να σου περάσει ο θυμός… α να σου περάσει ο θυμός… πάρε βαθιά ανάσα και μέτρα μέχρι το 3!

 να σου περάσει ο θυμός... α να σου περάσει ο θυμός... άκου μουσική!

να σου περάσει ο θυμός… α να σου περάσει ο θυμός… άκου μουσική!

 να σου περάσει ο θυμός... α να σου περάσει ο θυμός... πήγαινε μια βόλτα!

να σου περάσει ο θυμός… α να σου περάσει ο θυμός… πήγαινε μια βόλτα!

 να σου περάσει ο θυμός... α να σου περάσει ο θυμός... ζωγράφισε!

να σου περάσει ο θυμός… α να σου περάσει ο θυμός… ζωγράφισε!

Ακούσαμε χαλαρωτική μουσική… χαλαρώσαμε και κλείσαμε τα μάτια μας… και ονειρευτήκαμε αυτό που μας κάνει να ηρεμούμε…

Παρουσιάσαμε το Θυμόμετρο…

Το θυμόμετρο

Το θυμόμετρο

…………………………………………………………………………….

Διαβάσαμε το παραμύθι «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε»…

Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε

Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε

Φτιάξαμε ομαδική εργασία για το τί άλλο μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας…

Τα χέρια δεν είναι γιανα δέρνουμε, αλλά...

Τα χέρια δεν είναι γιανα δέρνουμε, αλλά…

Τα χέρια δεν είναι γιανα δέρνουμε, αλλά…

  • για να χαιρετάμε
  • για να παίζουμε
  • για να αγαπάμε
  • για να ζωγραφίζουμε
  • για να χαϊδεύουμε
  • για να φροντίζουμε
  • για να τα κουνάμε
  • για να αγκαλιάζουμε.

Μάθαμε την τεχνική της χελώνας… την τεχνική της ηρεμίας!

Η τεχνική της ηρεμίας της χελώνας

Η τεχνική της ηρεμίας της χελώνας

Αφού δραματοποιήσαμε την ιστορία:

Μια φορά κι έναν καιρό, μια χελώνα περπατούσε στο λιβάδι τρώγοντας δροσερά χορταράκια ενώ πιο μακριά ο φίλος της ο Πέτρος έπαιζε με τη μπάλα του…
Ξαφνικά η μπάλα χτυπάει την χελώνα στο κεφάλι. Γυρίζει η χελώνα και βλέπει τον φίλο της τον Πέτρο να την κοιτά στενοχωρημένος.
Η χελώνα νευριασμένη ετοιμάζεται να μαλώσει αυστηρά το παιδί για την απρόσεκτη συμπεριφορά του.
Τότε όμως σκέφτεται την Τεχνική ηρεμίας της χελώνας και λέει STOP δεν πρέπει να χαλάσω τη σχέση μου με το φίλο μου.
Μπαίνει λοιπόν μέσα στο καβούκι της, μετράει ως το τρία για να ηρεμήσει, παίρνει μια βαθιά αναπνοή και λέει με σταθερή φωνή στον Πέτρο:
– Πέταξες τη μπάλα σου στο κεφάλι μου και πόνεσα πάρα πολύ. Άλλη φορά να προσέχεις.
-Συγνώμη χελώνα που σε χτύπησα με τη μπάλα μου. Δεν το ήθελα. Από σήμερα θα είμαι πιο προσεκτικός, της απάντησε ο Πέτρος.

… την εικονογραφήσαμε…

Τεχνική ηρεμίας της χελώνας

Τεχνική ηρεμίας της χελώνας

Πιο αναλυτικά… Χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες – τις αγριόγατες, τις χελώνες και τις πεταλούδες- και αποφασίσαμε, κάθε ομάδα να εικονογραφήσει ένα μέρος της ιστορίας.

Τεχνική ηρεμίας της χελώνας ΟΜΑΔΑ ΑΓΡΙΟΓΑΤΕΣ

Τεχνική ηρεμίας της χελώνας ΟΜΑΔΑ ΑΓΡΙΟΓΑΤΕΣ

1.Η χελώνα περπατάει στο γρασίδι και τρώει χόρτα…
2.Ο Πέτρος παίζει με την μπάλα…

Τεχνική ηρεμίας της χελώνας ΟΜΑΔΑ ΧΕΛΩΝΕΣ

Τεχνική ηρεμίας της χελώνας ΟΜΑΔΑ ΧΕΛΩΝΕΣ

3.Ο Πέτρος παίζει με την μπάλα του …
4.Η μπάλα έπεσε στο κεφάλι της χελώνας και θύμωσε…

Τεχνική ηρεμίας της χελώνας ΟΜΑΔΑ ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ

Τεχνική ηρεμίας της χελώνας ΟΜΑΔΑ ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ

5.Η χελώνα για να μην θυμώσει πολύ, είπε ΣΤΟΠ…
6.Η χελώνα κρύφτηκε στο καβούκι της…
7.Μέτρησε 1,2,3… Πήρε μια βαθιά ανάσα και είπε στον Πέτρο να προσέχει την άλλη φορά.

11 thoughts on “Συναισθημάτων αγωγή Νο3

  1. Μάρω μου να είσαι καλά!!!! Ευτυχώς υπάρχει ποικιλία πλέον από ιδέες συναδέλφων!!!! Επιπλέον, το βιβλιο «Κήπος των συναισθημάτων» είναι κορυφαίο!

  2. K A T A Π Λ Η Κ Τ Ι Κ Α!!!!!!!!!!! Μπράβο σου για τις φοβερές ιδέες σου. Είμαι δασκάλα Β’ τάξης, ερασιτέχνης με Η/Υ, αλλά με μεράκι και αγάπη γι’ αυτό που κάνω. Σου έκλεψα κάποιες ιδέες σου να τις προσαρμόσω στην επόμενη ενότητα της Γλώσσας, που μιλάει για τα συναισθήματα. Σου βγάζω το καπέλο… Τυχερά τα παιδάκια που σ’ έχουν στην τάξη.

  3. Νικούλα μου σε ευχαριστούμε πολύ! Η αλήθεια είναι πως με την συνάδελφό μου φέτος δουλεύουμε φανταστικά, μιας και έχουμε την ίδια τρέλα! Ευτυχώς!!!!! Και δεν είναι όλα αυτά ιδέες μου, για να μην υπάρξει παρεξήγηση. Δουλεύουμε πάντα με άξονα κάποια βιβλία 🙂

    Σε ευχαριστούμε και πάλι!!!! 🙂

  4. Παράθεμα: Κατασκεύες Ιανουαρίου « Σαλιγκάρι με κασκόλ

  5. Ανακάλυψα το blog σου αναζητώντας ηρεμιστικές δραστηριότητες για την αγριεμένη μου τάξη. Μου έδωσες πολλές ιδέες και πραγματικά είχαν αποτέλεσμα. Τη συγκεκριμένη ιδέα με τα χέρια (που δεν είναι για να χτυπάμε) τη δουλέψαμε με μία ψυχολόγο που ήρθε στο σχολείο και κάναμε διάφορα βιωματικά και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν. Θα ήθελα να δημοσιεύσω την εργασία των παιδιών στο blog του σχολείου μας με το σχετικό link προς εσένα. Βέβαια, το blog το φτιάχνω τώρα και είμαι άσχετη με τους υπολογιστές, οπότε μπορεί να καθυστερήσει η δημοσίευση.

  6. Χαίρομαι Αλεξάνδρα μου που σε βοήθησα! Θα χαρώ πολύ να δω την εργασία σας πραγματικά! Θα αναμένω το λινκ για να θαυμάσω!

Σχολιάστε