Του Γενάρη το φεγγάρι, μοιάζει σα μαργαριτάρι!


Αυτές τις βδομάδες έχουμε δουλέψει αρκετά πραγματάκια, τα οποία και σιγά σιγά θα σας παρουσιάσω. Συγνώμη για την απουσία μου 🙂

Μιας και έχουμε Ιανουάριο, μάθαμε την παροιμία «Του Γενάρη το φεγγάρι, μοιάζει σα μαργαριτάρι».
Τα παιδιά είδαν εποπτικό υλικό με τις φάσεις του φεγγαριού. Προσπάθησαν να ζωγραφίσουν κάποια φάση που τους άρεσε ή και να κάνουν όλες τις φάσεις μέχρι το ολόγιομο φεγγάρι.

Δυστυχώς δεν πρόλαβα να αποθανατήσω τις εργασίες τους πάνω στην συγκεκριμένη δραστηριότητα αλλά όλα μαζί τα παιδιά, ομαδικά, έφτιαξαν το φεγγάρι και το στόλισαν όπως ακριβώς είναι ένα μαργαριτάρι.

Μιλήσαμε για το σχήμα του φεγγαριού σε όλες τις φάσεις του… Είπαμε ότι όταν είναι ολόγιομο σχηματίζει έναν κύκλο, ενώ όταν δεν είναι γεμάτο, τότε είναι μισοφέγγαρο. Κάποιο παιδί παρατήρησε ότι στην φάση του μισοφέγγαρου, μοιάζει σαν μπανάνα!!! Όντως, αν το καλοσκεφτείτε, μοιάζει!

Γράψαμε την λέξη φεγγάρι, υπαγόρευαν τα παιδιά και εγώ έγραφα, και σχηματίσαμε και την σύνθετη λέξη μισο-φέγγαρο,την οποία και πάλι μου υπαγόρευαν τα παιδιά!

Μιας και είμαστε στην όμορφη Κρήτη, δώσαμε εργασία στα παιδιά για το σπίτι, στην οποία έπρεπε να γράψουν μαντινάδες, ποιήματα ή και τραγούδια για το φεγγάρι. Στόχος μας ήταν να ασχοληθούν τα παιδιά, να προβληματιστούν, να μπουν στην διαδικασία να ψάξουν, να ρωτήσουν τα αδέλφια τους, τους μεγαλύτερους και γηραιότερους, έτσι ώστε να μας παρουσιάσουν κάποια στιχάκια.

Σας παρουσιάζω μερικά από αυτά:

Φεγγαράκι μου λεμπρό
φέγγε μου να περπατώ
να πηγαίνω στο σχολειό
να μαθαίνω γράμματα
γράμματα σπουδάματα
του θεού τα πράγματα
Και περνά ο βασιλιάς
με τα δώδεκα σπαθιά και λέει
Ποιανού είναι τούτο το παιδί;
που τραγουδεί του παπά του Κωσταντή
που γυρίζει στα σοκάκια
και φιλά τα κοριτσάκια!!!!

Δεν το μπορείς του φεγγαριού
να βρεις ένα ψεγάδι
γιατί σκορπά την ομορφιά
στην πλάση κάθε βράδυ!

Ζηλεύω του του φεγγαριού
που πάντα σεργιανίζει
γιατί θωρεί την π’ αγαπώ
τη νύχτα σαν πορίζει!

Του Γενάρη το φεγγάρι
παρολίγο μέρα μοιάζει!

Κόψε ξύλο το Γενάρη
και μην καρτερείς φεγγάρι!

Του Γεναριού το φεγγάρι
είναι σαν του αλωνάρη!

Γενάρη μήνα κλάδευε
φεγγάρι μην κοιτάζεις!

Απ όλα τ’ άστρα του ουρανού
ένα ‘ ναι που σου μοιάζει
που βγαίνει μεσάνυχτα
και όλα τα σκοτεινιάζει!

Αν είχα μόνο μια ευχή
θα ήταν να μπορούσα
σαν το φεγγάρι στα ψηλά
παντοτινάνα ζούσα!

Νέφαλα μαύρα εβγήκανε
στον ουρανό και πάλι
και κρύψανε τηνομορφιά
που χεις εσύ φεγγάρι!

Φεγγάρι μου χαμήλωσε
και πάρε την καρδιά μου
πήγαινε την στην αγάπημου
που είναι μακρυά μου!

Το φεγγαράκι το λαμπρό
της νύχτας το καμάρι
πάει ζερβά πάει δεξά
το δρόμο του δεν χάνει!

Μάθαμε και ζωγραφίσαμε το τραγούδι «Φεγγάρι μάγια μου’ κανες»… αφού το διαβάσαμε 2 φορές, προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι μας λέει το τραγούδι… Το ακούσαμε και το σιγοτραγουδήσαμε παρέα…

Φεγγάρι μάγια μου ‘κανες

Στίχοι: Ερρίκος Θαλασσινός
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Πρώτη εκτέλεση: Γρηγόρης Μπιθικώτσης

Άλλες ερμηνείες:
Μανώλης Πάππος
Δημήτρης Μητροπάνος
Δημήτρης Μπάσης
Τρίφωνο

Φεγγάρι μάγια μου ‘κανες
και περπατώ στα ξένα
είναι το σπίτι ορφανό
αβάσταχτο το δειλινό
και τα βουνά κλαμένα
Στείλε ουρανέ μου ένα πουλί
να πάει στη μάνα υπομονή

Στείλε ουρανέ μου ένα πουλί
ένα χελιδονάκι,
να πάει να χτίσει τη φωλιά
στου κήπου την κορομηλιά
δίπλα στο μπαλκονάκι,
στείλε ουρανέ μου ένα πουλί
να πάει στη μάνα υπομονή

Να πάει στη μάνα υπομονή
δεμένη στο μαντίλι
προικιά στην αδερφούλα μου
και στη γειτονοπούλα μου
γλυκό φιλί στα χείλη

… και ύστερα το αποτυπώσαμε στο χαρτί μας!

Σχολιάστε