Παιδικά φθινοπωρινά τραγουδάκια (στίχοι & μελωδία) update


Νομίζω πως κάτι τέτοιο χρειαζόταν να ξεκινήσει σε αυτό το μπλογκ!
Υπάρχουν πολύ όμορφα τραγουδάκια, τα οποία εγώ τουλάχιστον δεν ήξερα, αλλά έψαξα και βρήκα για να τα μάθω. Τουλάχιστον τους στίχους… Την μελωδία πάνω κάτω μπορούμε να την πιάσουμε όλοι… έστω να την φανταστούμε.

Αφορμή γι’ αυτή τη νέα ενότητα ήταν η 24η Σεπτέμβρη, όπου άκουσε η διευθύντριά μου ένα τραγουδάκι που έλεγα στα παιδιά για το φθινόπωρο, και της άρεσε πολύ. Αμέσως μετά, κάθησε μαζί μας και άρχισε να μας λέει μερικά φθινοπωρινά τραγουδάκια, που ορισμένα παιδιά τα ήξεραν, αλλά εγώ τα μάθαινα εκείνη τη στιγμή. 😀

Η βροχή
Η βροχή δες πως πέφτει, πως κυλά
η βροχή δες πως πέφτει χαμηλά
και κυλά και μαζεύεται στη γη
και κυλά, ποταμάκι να γενεί!

Μουσικοκινητικό στο youtube

Πέφτουν τα φύλλα
Πέφτουν τα φύλλα απ’τα δεντράκια
ήρθαν τα πρώτα τα συννεφάκια

Του φθινοπώρου είναι η αρχή
καλώς μας ήρθες πρώτη βροχή

Πλιτς πλατς, πλιτς πλατς
η κάθε στάλα
πλιτς πλατς, πλιτς, πλατς
στο σπίτι τρεχάλα!

Έφυγε το καλοκαιράκι
Έφυγε το καλοκαιράκι
το φθινόπωρο θα’ ρθει
έχει τώρα την ψιχρούλα
αυτή την εποχή

Πέφτουν τα φύλλα από τα δέντρα
και ανοίγουν τα σχολειά
και η δροσούλα που αρχίζει
τον χειμώνα προμηνά!

Η βροχή
Η βροχή, τίκι τίκι στάζει
και ποτίζει τα φυτά
μια δυναμώνει
και έπειτα ησυχάζει
και το τζάμι μου χτυπά

Η βροχή, τίκι τίκι στάζει
την ομπρέλα μου κρατώ
πέσε βροχούλα
τώρα δε με νοιάζει
με χαρά θα δροσιστώ!

Ψιχαλίζει
Ψιχαλίζει, ψιχαλίζει
στη μικρή μας την αυλή…
Το φθινόπωρο αρχίζει,
τ’ αγαπώ πολύ πολύ.

Το ‘χω μέσα στην καρδιά μου
και πετάω απ’ τη χαρά
να μαζεύω στην ποδιά μου
φύλλα κίτρινα, ξερά.

Ψιχαλίζει, ψιχαλίζει
στο δρομάκι το ΄στενό
κι ένα σύννεφο μαυρίζει
κει ψηλά στον ουρανό.

Και στον τσίγκο μας απάνω
έγινε καλή αρχή!
Ήρθε να μας πάιξει πιάνο
αχ, η δεσποινίς βροχή!

Ψιχαλίζει, ψιχαλίζει.
Ένα σπουργιτάκι εδώ
μες στην μπόρα τουρτουρίζει
δεν προφταίνω να το δω.

Θε μου, όταν πιάνει μπόρα,
τα παιδάκια τα φτωχά
και τα σπουργιτάκια τωρα,
μην τ’ αφήνεις μοναχά…

Κι έτσι, όταν ψιχαλίζει
στη μικρή μας την αυλή,
το φθινόπωρο που αρχίζει
θα μ’αρέσει πιο πολύ!

36 thoughts on “Παιδικά φθινοπωρινά τραγουδάκια (στίχοι & μελωδία) update

  1. Καλημέρα!
    Το ψιχαλίζει πρέπει να ναι χιλίων διακοσίων εικοσιδύο χρόνων. Το λεγε η γιαγιά μου οταν ητανε μικρή στην Αθήνα και μου το μαθε και μένα μεγαλώνοντας.

  2. Καλησπέρα El Greco!
    Το «Ψιχαλίζει» είναι όντως παλιό τραγουδάκι… Είναι του Ιωσ. Κυπριανού και είναι και αρκετά παραστατικό 😉 Για μουσικοκινητική δραστηριότητα, δηλαδή, λειτουργεί και τα παιδιά το αγαπούν πολύ!

  3. Καλό μήνα αγαπημένο μου γούρι

    Καταπληκτικά τα τραγουδάκια, ήδη έχουμε αρχίσει και τα μαθαίνουμε με την Σοφία της ζωής μου.
    Εμάς το ¨ψιχαλίζει¨ δεν μας ενθουσίασε και τόσο, όσο η βροχή με το τικι τικι σε ρυθμό Τσαλίκη!!!

  4. kαλημερα αστροπελεκι και καλο μηνα.. θυμαμαι που μου σιγοτραγουδουσε τετοια ομορφα τραγουδακια η γιαγια οταν ημουν πολυ μικρος.. οτι εχει σχεση μ αυτα τα πανεμορφα μικρα πλασματακια με το παιδικο χαμογελο ειναι ομορφο.. το λιγοτερο που μπορει να ευχαριστει ειναι να τα βλεπεις να χαμογελουν τραγουδοντας τους.. δεν συγκρινεται.. πολυ ομορφο ποστ.

  5. Καλό μήνα και σε σένα Ωκεανέ μου 🙂
    Θυμάσαι τέτοια τραγουδάκια; Αν ναι, θα ήθελα πολύ να μου τα στείλεις στο μέιλ μου, γιατί υπάρχει περίπτωση να μην τα ξέρω. Οπότε είναι ευκαιρία να μάθω και άλλα και άλλα και άλλα 😛 Για την μελωδία μην ανησυχείς… Και αλλιώτικη να είναι, εγώ βγάζω και δικιά μου 😆
    Σ’ευχαριστώ πολύ 🙂

  6. Καταρχήν: Τι ωραία που το έφτιαξες το σπιτάκι σου!!! Φωτεινό και πολύχρωμο! Πολλά μπράβο!!!

    Τα τραγουδάκια δεν τα ήξερα όλα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όλα αυτά έχουν μια γλύκα. Μένω σε σημείο μόνο: Στην ρυθμική εναλλαγή των εποχών. Αλλεπάλληλα. Κυκλικά. Αυτό δίνει (σε μένα τουλάχιστον) μια γαλήνη…

  7. Φώτη μου χαίρομαι που σου αρέσει το φωτεινό και πολύχρωμο πλέον σπιτάκι μου! Είπα να το αλλάξω και να βάλω τα περσυνά ζουζούνια μου, για να τα βλέπω και εδώ 😛
    Όσον αφορά τον ρυθμό και τις εναλλαγές, είναι κάτι που βγαίνει και δίνει αυτή την γλύκα 🙂

    Κάβειρέ μου, καιρός να ξαναγίνουμε παιδάκια 🙂

  8. αστροπελεκι μου;; μηπως θες καλυτερα να σου στειλω αυτα τα παιδικα τραγουδακια που εχω γραψει εγω;; αλλα σε παρακαλω αν ειναι χαλια μη με εκθεσεις ετσι;; καλο σκ!

  9. Ωκεανέ μου 🙂 Τί ευχάριστη πρόταση!!! Φυσικά και με ενδιαφέρει 🙂
    Όσο για το τελευταίο σχόλιό σου… ουδέν σχόλιο!

    Περιμένω στο μειλ μου.

  10. H κόρη μου μο έμαθε άλλο ένα τραγουδάκι στο μουσικό παιχνίδι που πηγαίνει το οποίο αρέσει πολυ σε όλα μου τα παιδιά:

    Μικρό κυκλαμινάκι μου,
    φθινοπωρινό
    Με ροζ και μωβ στα φύλλα σου,
    πόσο σ’αγαπώ.

    Με πρωτοβρόχια έρχεσαι
    και με συννεφιά
    Μας φ’ερνεις το φθινόπωρο
    π’ανοίγουν τα σχολειά.

  11. Αστροπελέκι συνεχώς μας εκπλήσεις.Αν και χρόνια νηπιαγωγός αυτά τα τραγούδια δεν τα είχα ακολυσει ποτέ. Μου άρεσαν πολύ και θα κλέψω…Φιλάκια…

  12. Φωτεινή μου κάνω ό,τι μπορώ 😛 Και γω δεν τα ήξερα, αλλά τα έμαθα όταν δούλευα στον παιδικό σταθμό! Φιλιά πολλά!!!

  13. astrepeleki pragmatika mou edoses poli oraies idees eidika gia tin 28h oktovriou…spoudazo akoma kai oi apaitiseis sto paidiko einai polles!!! euxaristoume!!:-)

  14. Καλημερα σε ολους! Εψαχνα απεγνωσμενα να βρω τραγουδια για το φθινοπωρο, για καποια δραστηριοτητα που εχω να παρουσιασω και ομολογω πως αυτη η σελιδα με βοηθησε παρα πολυ!!! Να ειστε καλα, και ευχαριστω πολυ!!!

  15. γεια σας! ειμαι η Αναστασια και ειμαι και εγω παιδαγωγός. είδα και άκουσα τα τραγουδάκια σας,πολύ ωραια είναι. σας γραφω και εγω ενα τραγουδακι πολυ χαριτωμενο.
    Φθινόπωρο φτάνει,τα φύλλα όλο πέφτουν
    θα πάνε ταξίδι πολύ μακρυνό
    το ένα στη στέγη,το άλλο στον κήπο
    το τρίτο σε κάποιο μικρούλι χωριό
    Ελάτε παιδιά μου, φωνάζει η δασκάλα
    να δείτε τα φύλλα που αρχίσαν τρεχάλα
    κι εκεί το δεντράκι κατάμονο μένει
    ξερό το κλαδάκι, φθινόπωρο μπαίνει……

  16. Καλησπέρα!! Υπάρχει και τo:
    Στάλα στάλα
    πέφτει η ψιχάλα
    γίνεται βροχή
    που ποτίζει τη γη
    γίνεται μπόρα
    αστράφτει όλη η χώρα
    μπαμ μπουμ
    να οι κεραυνοι!!

  17. Καλησπέρα! Πολύ όμορφα τα ποιηματάκια – τραγουδάκια αλλά είναι κρίμα που δεν μπορώ να τα ακούσω… δεν ξέρω αν κάνω κάποιο λάθος αλλά όταν πατάω το play δεν γίνετε τίποτε 😦 Ευχαριστώ πάντως για το μοίρασμα 🙂

  18. Καλησπέρα Κατερίνα μου!!! Ναι έχεις δίκιο, δεν ξέρω για ποιο λόγο δεν ακούγονται. Εναλλακτική λύση, φτιάχνεις δικιά σου μελωδία ή δανείζεσαι από κάποιο κλασικό τραγούδι την μουσική. 😉 Εγώ αυτό κάνω όταν δεν γνωρίζω μουσικές!

Σχολιάστε