Κάναμε πειράματα στην τάξη μας…
Τήξη – Πήξη…
Κάναμε υποθέσεις για το τι μπορεί να πάθει το παγάκι
-αν το βάλουμε στο μπρίκι σε φωτιά
-αν το αφήσουμε έξω σε μπωλάκι (σε θερμοκρασία δωματίου)
Πειραματιστήκαμε: Βάλαμε παγάκια σε έναν μπρίκι στην φωτιά και είδαμε ότι λιώνουν πιο γρήγορα ενώ αν τα αφήσουμε σε θερμοκρασία δωματίου, θα λιώσουν και πάλι αλλά πιο αργά.
Στη συνέχεια, φτιάξαμε «ψεύτικη» βροχή. Είδαμε στην ουσία πως λειτουργεί ο κύκλος του νερού. Πήραμε ένα γκαζάκι, ένα μπρίκι με νερό, το βάλαμε στη φωτιά… το νερό έβρασε… πάνω από το μπρίκι βάλαμε ένα τζαμάκι για να συγκεντρωθούν οι υδρατμοί από το νερό που εξατμίζεται… και είδαμε και ακουμπήσαμε το τζαμάκι, το οποίο έσταζε με νεράκι!
Κάναμε υποθέσεις για το τι μπορεί να πάθει το νερό
-αν το βάλουμε στο ψυγείο
-αν το βάλουμε στην κατάψυξη
Πειραματιστήκαμε: Βάλαμε ένα ποτηράκι με νερό στο ψυγείο για να δούμε τι θα πάθει και αν θα αλλάξει η κατάστασή του και νεράκι στην κατάψυξη.
Πειραματιστήκαμε: Βάλαμε στην κατάψυξη διάφορα υγρά: Νερό, ξύδι, λάδι, αλατόνερο, κρεμοσάπουνο. Κάναμε την πρώτη μέρα τις υποθέσεις μας για το τι μπορεί να πάθουν – εγώ ν σας πω την αλήθεια πίστευα ότι δεν θα παγώσουν όλα (ξύδι και αλατόνερο κυρίως) και την δεύτερη μέρα σημειώσαμε τι πραγματικά έπαθαν τα υγρά αυτά.
Διαλυτότητα…
Βάλαμε σε διάφανα ποτήρια με νερό, αντικείμενα για να δούμε εάν διαλύονται ή όχι.
Έγιναν υποθέσεις, παρατήρηση και είδαμε τι παθαίνουν!
Επίπλευση – Βύθιση
Πήραμε μια λεκάνη με νερό και τα εξής αντικείμενα:
χαρτί
συνδετήρας
καρφί
κέρμα
ελιά
φύλλο
κλαδάκι
πλαστικό καπάκι
φελλός
Αρχικά κάναμε υποθέσεις για το τι θα πάθουν αν τα ρίξουμε στο νερό, εν συνεχεία πειραματιζόμασταν!