Οδεύουμε στην τρίτη βδομάδα που δουλεύουμε τα συναισθήματα… Πολύ υλικό… πολλές ομαδικές εργασίες…. και σύντομα η επίσκεψή μας στο Μουσείο συναισθημάτων, στην Αθήνα!
………………………………………………………………
Ξεκινήσαμε στις 21 του Γενάρη να δουλεύουμε την θεματική «Συναισθήματα». Η ομάδα μας έχει αρκετές συγκρούσεις, οπότε έπρεπε να αφιερωθεί χρόνος αρκετός για να βοηθήσουμε τα παιδιά να έχουν πιο αρμονικές σχέσεις.
Ξεκινήσαμε με το παραμύθι «Η παλέτα των συναισθημάτων»…
Συζητήσαμε, ζωγραφίσαμε και παίξαμε ένα παιχνίδι… «Το κηνύγι των εικόνων», όπου τα παιδιά έπρεπε να βρουν εικόνες από διάφορα συναισθήματα που υπήρχαν μέσα στο παραμύθι, σε διάφορες γωνιές της τάξης.
Μάθαμε τα 4 βασικά συναισθήματα: ΧΑΡΑ, ΛΥΠΗ, ΦΟΒΟΣ, ΘΥΜΟΣ. Παίξαμε με καρτέλες των συναισθημάτων αυτών και προσπαθήσαμε να τα μιμηθούμε. Ύστερα, με ένα παιχνίδι αντανακλαστικών, προσπάθησα να τους φωνάζω τα συναισθήματα και αυτόματα να μου το δείχνουν στο πρόσωπό τους.
Κάναμε μια μίνι συνέντευξη για να καταγράψουμε πότε νιώθουμε τα διάφορα συναισθήματα…
Διαλέξανε το κίτρινο χρώμα για την ΧΑΡΑ…
Το κόκκινο χρώμα για τον ΘΥΜΟ…
Το μπλε σκούρο για τον ΦΟΒΟ…
Το καφέ για την ΛΥΠΗ…
Παίξαμε με την πλαστελίνη και τα προσωπάκια με κενά χαρακτηριστικά, ώστε να δημιουργήσουμε συναισθήματα στις φάτσες…
……………………………………………………………………………………
Μάθαμε και είδαμε φωτογραφίες από ανθρώπους σε διάφορες φάσεις και συναισθήματα… τα αναγνωρίσαμε και φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς!
Φτιάξαμε τον δικό μας «Κήπο των συναισθημάτων»…
Σε κάθε πέταλο της μαργαρίτας μας γράψαμε ένα συναίσθημα…
Παρατηρήσαμε τον πίνακα «Το χαμόγελο των φλεγόμενων φτερών» του Χουάν Μιρό…
Αφού είπαμε τις απόψεις μας για το τι βλέπουμε… (ξέχασα να τις βγάλω φωτογραφία, θα το προσθέσω αργότερα), προσπαθήσαμε να δώσουμε στο πρόσωπο του πίνακα συναίσθημα.
…………………………………………………………………………………
ΕΓΩ – ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ – ΔΕΙΛΙΑ
Διαβάσαμε το παραμύθι «Βαρέθηκα να είμαι ιπποπόταμος» …
… και αναπτύξαμε την δραστηριότητα που είχα κάνει για την σχολή μου και έχω παρουσιάσει παλιότερα στο μπλογκ… Δείτε εδώ!
Κάναμε ομαδική εργασία για τα προτερήματα του εαυτού μας… Τα καλά, τα θετικά του εαυτού μας… και το ονομάσαμε «Τα θετικά χαρακτηριστικά μας».
Την εργασία αυτή την ξεκινήσαμε στο σχολείο… Αφού συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά μας… και ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι αλλά έχουμε διαφορετικά χαρακτηριστικά που μας κάνουν όμως όλους ίσους, σχεδιάσαμε την παλάμη μας σε χαρτονάκι, την κόψαμε και πήραν την εργασία για το σπίτι έτσι ώστε μαζί με την μαμά ή τον μπαμπά, να γράψουν σε κάθε δαχτυλάκι της παλάμης τους ένα θετικό του χαρακτήρα τους.
Ενδεικτικά και πιο κοντινά…
Παίξαμε ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι στο οποίο έπρεπε να ακούμε διάφορους ήχους σε διαφορετική ένταση. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 2 ομάδες… Η πρώτη ομάδα είναι η ομάδα του ισογείου (χαμηλή ένταση) και η άλλη ομάδα του %ου ορόφου (ψηλή ένταση). Οι δύο ομάδες βαστούσαν διαφορετικό χρώμα μαντιλιού-χαρτοπετσέτας. Όταν, λοιπόν, έπαιζε ήχος με χαμηλή ένταση, τα παιδιά του ισογείου έπρεπε να κουνήσουν το μαντίλι τους χαμηλά.. ενώ όταν έπαιζε ήχος σε ψηλή ένταση, τα παιδιά του 5ου ορόφου έπρεπε να σηκώσουν και να κουνήσουν το μαντίλι τους ψηλά. Αυτό το παιχνίδι είναι για την Δειλία και υπάρχει στο βιβλίο «Μουσικοκινητικά παιχνίδια με άξονα τα συναισθήματα» της Μάρως Θεοδωράκη, εκδόσεις Διάπλαση.
Φωτογραφίες- στιγμιότυπα από το παιχνίδι
Παίξαμε και άλλο ένα παιχνιδάκι. Σε ένα κουτί ή πουγκί, βάλαμε όλα τα ονόματα των παιδιών. Τα ανακατέψαμε. Κάθε παιδί, με κλειστά μάτια, έβαζε το χέρι του μέσα στο κουτί, και όποιο όνομα έπιανε, έπρεπε να το διαβάσει, και να κοιτάξει το αντίστοιχο παιδί και να μας πει τι είναι αυτό που του αρέσει πιο πολύ πάνω στον φιλο-η του.
ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ !!!ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΙΔΕΑ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΕ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΩΣΑΤΕ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ
Κική μου σε ευχαριστούμε πολύ!!!! Όντως, στον πίνακα έδωσαν ωραίες εκφράσεις!!!! Και αυτά είναι μόνο η αρχή!!!!
Εξαιρετικός ο τρόπος προσεγγισής των συναισθημάτων! Μου άρεσε που έβαλες πολλές ομαδικές δραστηριότητες! Κι αν αυτό είναι μόνο η αρχή ανυπομονώ να δω τα υπόλοιπα! Καλή συνέχεια!
Μάρω μου σε ευχαριστούμε πολύ!!! Η αλήθεια είναι ότι έχουμε δώσει με την συνάδελφο μου μεγάλη βάση στα συναισθήματα, διότι έχουμε δύσκολη ομάδα, με αρκετές συγκρούσεις! Δεν μπορείς να φανταστείς πόσες ομαδικές εργασίες έχουν γίνει… Δεν έχει μείνει ίχνος τοίχου ακάλυπτο!!!!! Μέσα και έξω από την τάξη! 😛
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΤΖΕΚΤ!!!!!!!ΚΑΙ ΟΙ ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΦΟΕΒΡΕΣ ΕΙΔΙΚΑ ΑΥΤΗ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΛΑΜΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ!!!!!!!!ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΡΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΜΑΔΙΚΕΣ!!!!!ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΕΓΙΝΑΝ ΑΓΓΕΛΟΥΔΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑ!!!!!!!ΣΕ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ,ΕΧΩ ΕΡΓΑΣΤΕΙ ΚΙ ΕΓΩ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ!!!!!!!!!!!!
ΤΙ ΟΜΟΡΦΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΟΛΥ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-ΦΥΛΛΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ
ΜΠΡΑΒΟ ΕΥΔΟΚΙΑ ,,ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΟΛΑ ,,,ΠΙΣΤΕΥΩ ΘΑ ΒΟΗΘΗΘΕΙ ΠΟΛΥ Η ΟΜΑΔΑ ΑΠΟ ΟΛΟΑ ΑΥΤΑ
Τίνα μου σε ευχαριστούμε! Αγγελούδια δεν τα λες… 😛
Ειρήνη μου να είσαι καλά!!!
Σέβα μου αν σου πω ότι έχω αμφιβολίες, θα το πιστέψεις; Ναι μεν, στην κατανόηση πάμε καλά… αλλά στην πράξη θέλουμε πολύ δουλειά!
ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ..!!!Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΩ ΠΟΤΕ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΤΟΣΟ ΔΙΕΞΟΔΙΚΑ…ΜΠΡΑΒΟ !!!!
Βασιλική μου σε ευχαριστούμε!!! Η αλήθεια είναι ότι και εγώ φέτος το δούλεψα πρώτη φορά τόσο αναλυτικά! Ευτυχως η συνάδελφος το χει ξαναδουλέψει έτσι αναλυτικά, οπότε δεν το «φοβήθηκα».
Σ’ ευχαριστώ πολύ για τις ωραίες ιδέες.
Να είσαι καλά Ελένη μου!!!! 🙂
πολυ ωραια δουλεια. το βιβλιο ο κηποσ των συναισθηματων περιεχει τις περισσοτερες και αλλες πολλες!!!
τις περισσοτερες ιδεες*
Ναι Αργυρώ μου!!! Αυτός ο κήπος είναι φοβερό βιβλίο!!!!