Χειμωνιάτικα τραγουδάκια


Από το βιβλίο της Αγγελικής Καψάσκη Μακρή, μουσικοπαιδαγωγού.

Χειμώνας
Κρύο πολύ κρύο πολύ
ήρθε ο χειμώνας παιδιά
με τα γυμνά τα κλαδιά
κρύο πολύ κρύο πολύ

Χιόνι ψηλά εις τα βουνά
φέρ το παλτό μου μαμά
να μη με πιάσει η χιονιά
χιόνι ψηλά εις τα βουνά

Ήρθ ο χειμώνας
‘Ηρθ ο χειμώνας ασπροντυμένος
και φορτωμένος χιόνια πολλά
τ άνθη, τα χόρτα πάγωσαν όλα
στην παγωμένη του αγκαλιά

Το προβατάκι δίχως χορτάρι
τρέμει, κρυώνει, πεινά πολύ
και το παιδάκι στο σπίτι τρέχει
να βρει φωτίτσα στο σπίτι τρέχει
νάβρει φωτίτσα να ζεσταθεί.

Ο καστανάς
Στου σχολειού μας τη γωνιά
βλέπω έναν καστανά
με το κρύο, με το χιόνι
στέκει εκεί και δεν κρυώνει

Καστανάκια καστανάκια
για καλά μικρά παιδάκια

Την φουφού του έχει μπροστά
τη σκαλίζει, τη φυσά
κι ειν τα κάστανα του αφράτα
και είναι όλα μυρωδάτα.

Τα ρούχα του χειμώνα
Σας έρθει χειμώνας και κρύο πολύ
το κάθε παιδάκι ζεστά θα ντυθεί
θα βάλει τα γάντια, θα βάλει παλτό
θα βάλει τις μπότες και ένα κασκόλ

Και άμα φυσάει ακόμα πολύ
θα βάλει και ένα ωραίο σκουφί
θα τρέχει στους δρόμους ντυμένο ζεστά
το κρύο, το χιόνι αυτό θ αψηφά.

Χιόνι
Τι ζεστά που είναι στο τζάκι
καιν τα ξύλα μας καλά
και η ψιψίνα ξαπλωμένη
ρουχουνίζει δυνατά

Αχ φωτίτσα αχ φωτίτσα
κόκκινη ζεστή φλογίτσα
ζέστανέ μου τα χεράκια
τα μικρά τα ποδαράκια

Έξω ας πέφτει τόσο χιόνι
και ας φυσάει ο βοριάς
άναβε καλή φωτίτσα
μες το τζάκι μας γερά.

Μέσα θέρμανσης
Τώρα το χειμώνα με την παγωνιά
όλοι μας ζητάμε μια ζεστή γωνιά
Άλλοι έχουνε τζάκι με κούτσουρα βαριά
και άλλοι έχουν σόμπα με χοντρά μπουριά
Στις πολυκατοικίες καίει δυνατά
το καλοριφέρ μας χαρίζει ζεστασιά

Και η κυρά Μαρία εδώ στη γειτονιά
καίει ένα μαγκάλι γιατί είναι φτωχιά
Όταν κάνει κρύο και εγώ είμαι στα ζεστά
σκέπτομαι με πόνο τα φτωχά παιδιά
θε μου δώσε σ όλα τα μικρά παιδιά
τώρα το χειμώνα λίγη ζεστασιά.

15 thoughts on “Χειμωνιάτικα τραγουδάκια

  1. Πραγματικά πολύ ωραία! Να ‘σαι καλά που μας προτείνεις συνεχώς υλικό. Το βιβλίο που αναφέρεις συνοδεύεται και απο κάποιο CD???

  2. Unique :

    Πραγματικά πολύ ωραία! Να ‘σαι καλά που μας προτείνεις συνεχώς υλικό. Το βιβλίο που αναφέρεις συνοδεύεται και απο κάποιο CD???

    Δυστυχώς δεν έχει σιντί μέσα. Και είναι δύσκολο να βρεις μελωδία αν δεν ξέρεις να διαβάσεις τις νότες για να πιάσεις τουλάχιστον την αρχή. Εγώ κάθομαι και βγάζω δικιά μου μελωδία. 🙂

  3. Κρίμα… 😦 Γιατί και εγώ με τις μελωδίες το έχω ενα θεματάκι… λαλαλαλαλλαλα! 😀

  4. αχαχαχαχαχαχα αυτό είναι το μόνο αρνητικό βρε παιδί μου! Στη σχολή δεν μάθαμε κάποιο μουσικό όργανο για να πεις ότι θα ξέραμε και από νότες…

  5. Τί ωραία τραγουδάκια! Ειδικά αυτό με τα ρούχα, πολύ όμορφο! Αν και λίγο δύσκολο, με τέτοιο καιρό και 19 βαθμούς να προσπαθήσεις να εξηγήσεις στα παιδιά τί εστί χειμώνας..! Πολλά φιλιά!

  6. provatomekaskol :

    Τί ωραία τραγουδάκια! Ειδικά αυτό με τα ρούχα, πολύ όμορφο! Αν και λίγο δύσκολο, με τέτοιο καιρό και 19 βαθμούς να προσπαθήσεις να εξηγήσεις στα παιδιά τί εστί χειμώνας..! Πολλά φιλιά!

    Χαχαχα όντως! Μήπως να μάθουμε ανοιξιάτικα τραγούδια και την Ανοιξη χειμωνιάτικα; Εκεί θα καταλήξουμε, να το δεις!

  7. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΕΥΔΟΚΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΙ!
    ΩΡΑΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ!
    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ CD ,ΤΟ ΕΝΑ ΤΟ ΕΧΩ,ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΑΛΛΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΚΙ ΕΜΕΝΑ ΝΑ ΒΑΖΩ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΜΟΥΣΙΚΗ,ΞΕΡΩ ΚΑΙ ΦΛΟΓΕΡΑ,ΟΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ!!!!!
    ΦΙΛΑΚΙΑ ΠΟΛΛΑ!!

  8. ΤΟ CD ΤΟ ΛΕΝΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΜΑΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΧΕΙ Ο ΠΑΤΑΚΗΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΤΗΣ ΚΑΨΑΣΚΗ!!!!!!!

  9. Τίνα μου αλήθεια; Θα ψάξω να τα βρω γιατί η αλήθεια είναι ότι τα χρειάζομαι. Ναι μεν μου αρέσει να βγάζω δικιά μου μελωδία, αλλά θέλω να ξέρω και ποια είναι η κανονική μελωδία 🙂 Σε ευχαριστώ που μου το πες!!!

  10. Ναι αλήθεια!!! Το έχω κι εγώ το βιβλίο και μόνο αυτό το cd που το λένε ,αλλά υπάρχουν κι άλλα,που δεν τα έχω πάρει.Τα cd τα λέει στο τέλος του βιβλίου!Έχει ένα χαρτί κατάλογο που τα γράφει,είχα πάρει την 17η έκδοση,είναι το πιο τελευταίο νομίζω.Φιλιά!

  11. Τώρα βλέπω ότι το συγκεκριμένο CD έχει μέσα και το ΧΕΙΜΩΝΑ και τον ΚΑΣΤΑΝΑ!!!ΦΙΛΙΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ!

Σχολιάστε