Κατασκευές μάθησης για την τάξη


Σε αυτό το ποστ θα σας δείξω κάποιες κατασκευές μάθησης που έφτιαξα, προκειμένου τα παιδιά να μπορέσουν τα μάθουν τις μέρες της βδομάδας, τους μήνες, τους αριθμούς, τον καιρό\, τις εποχές και τα γενέθλιά τους.

Ξεκινάμε με το τρενάκι γενεθλίων
Το τρενάκι γενεθλίων είναι ένα τρένο με την μηχανή του και 12 βαγόνια. Κάθε βαγόνι αντιστοιχεί σε έναν μήνα του χρόνου και έχει διαφορετικό χρώμα. Όταν πλέον θα έχουμε την κατάσταση με τις ημερομηνίες γέννησης των παιδιών, θα τοποθετήσουμε τις φωτογραφίες των παιδιών αναλόγως με ποιον μήνα γιορτάζουν.

Στόχος μου είναι να μάθουν τους μήνες του χρόνου και να μάθουν να αναγνωρίζουν μέσω της φωτογραφίας τους ποιον μήνα γιορτάζουν.

Το ημερολόγιο μας
Το ημερολόγιό μας είναι μια κατασκευή που αποτελείται από πολλές καρτέλες. Καρτέλες με τις ημέρες της εβδομάδας, τους μήνες και τους αριθμούς. Σε ένα μεγάλο χαρτόνι, το οποίο χωρίζουμε σε 4 τμήματα (μέρα/ πόσο έχουμε/ μήνας/ έτος), θα κολλάμε με μπλου τακ κάθε μέρα την ημερομηνία μας.

Στόχος μου είναι να μαθουν τα παιδιά τις μέρες, τους μήνες, τους αριθμούς και φυσικά να τα αναγνωρίζουν.

Δελτίο καιρού
Το δελτίο καιρού είναι μια καθημερινή ενημέρωση για το τι καιρό έχουμε. όχι δηλαδής, τα δελτία καιρού στην τηλεόραση είναι καλύτερα;;;; 😛 Τύφλα να έχει ο Αρναούτογλου στην ΕΤ3 😛
Σε ένα μεγάλο κυκλικό χαρτόνι, το οποίο έχω χωρίσει σε 6 μέρη, τοποθέτησα 6 πιθανότητες καιρού

1. Λιακάδα
2. Χιόνια
3. Ήλιος με σύννεφα
4. Συννεφιά
5. Σύννεφα και βροχή
6. Αέρας

Στόχος μου να μάθουν τα παιδιά να αναγνωρίζουν τι καιρό έχουμε κάθε μέρα και να τοποθετούν το βελάκι στο σωστό κομμάτι.

Οι εποχές του χρόνου
Οι εποχές του χρόνου είναι ένα παράθρο, με 4 τζάμια, σε κάθε ένα από τα οποία έχω αντιστοιχίσει μία εποχή.

Στόχος μου να μάθουν τις εποχές και τι συμβαίνει με τον καιρό και τις αλλαγές του περιβάλλοντος.

31 thoughts on “Κατασκευές μάθησης για την τάξη

  1. τι να πω;;;;; εμεις δεν τα χαμε αυτα μικροι,τουλαχισοτν οχι τοσο αναλυτικα!!!!!!
    το τρενακι με τους μηνες ειναι πολυ ομορφο, και μου αρεσουν και τα παραθυρα με τις 4 εποχες!!
    (και κατι ασχετο, το δελτιο καιρου της ΕΤ3 ειναι το πιο ενδιαφερον δελτιο καιρου που εχω παρακολουθησει ποτε!!)
    καλη εβδομαδα λοιπον!

  2. Γεια σου Ψυθιράκι 🙂

    Πλέον οι κατασκευές που φτιάχνουμε βοηθάνε περισσότερο στο να μάθουν τα παιδιά κάποια πράγματα βασικά και να μη τα ξεχάσουν! Όσο περνάνε τα χρόνια, τόσα περισσοτερα πράγματα θα φτιάχνουμε 🙂

    Ως προς το άσχετο 😛 Μα ακριβώς γι’αυτό ανέφερα το συγκεκριμένο δελτίο. Είναι το πιο αναλυτικό και ταυτόχρονα ενδιαφέρον δελτίο καιρού που έχω δει ποτέ μου!

  3. Kαλησπέρα.
    Όμορφα είναι.
    Θυμάμαι, όταν πήγαινα κι εγώ στο νηπιαγωγείο, μας έφτιαχνε η δασκάλα μας το δελτίο καιρού και στο τέλος της χρονιάς φτιάχναμε όλα μαζί από ένα και το παίρναμε στο σπίτι μας.
    Επίσης αυτό με το τραινάκι μου άρεσε πολύ.

    Καλό μεσημέρι.

  4. Γεια σου Helen mdk 🙂

    Χαίρομαι που σου άρεσαν! Εγώ δεν θυμάμαι φυσικά στο νηπισγωγείο τι μας έκαναν οι δασκάλες μας… Ήμουν αντικοινωνικό παιδί γενικά.. Οπότε αναμνήσεις γιοκ από το νήπιο 😛

    Καλό μεσημέρι!!!

  5. μόνο της εκπαίδευσης δεν είναι 😛 😛
    εκτός αν εννοείς εκπαίδευση την «διατριβήν» εις την μπύραν και το… αίμα 8) 😆 😆

    Καλή χρονιά καλή μου… Από χθες τρέχωμεν ωσάν τον Θανάσην Βου, (ήτοι Βέγγον) με 38 ώρες τη βδομάδα σε φροντιστήριο και ιδιαίτερα,,,σούμα 😆 😆

    Καλημέρα 😉

  6. Τσοπάν’ 😆
    Και η διατριβήν αυτή απαιτεί συγκεκριμένο τρόπο μάθησης… οπότε… 😛

    Καλή χρονιά και σε σένα, καλά κουράγια με τα λουλούδια που θα συναντήσεις και εύχομαι να στρώνονται να διαβάζουν προκειμένου να κάνεις και συ τη δουλειά σου σωστά και να αποδιδει φυσικά!

  7. Λεεεεεεεεεεε
    Σέλω να γίνω πάλι πεντε χλονών και να είσαι ζασκάλα μουυυυυυ
    ζατί η δικιά μου ήταν μια σκύλα και μισή (μιάμιση… τουλάχιστον μου μαθε να μετράω :P)

  8. Μαράκι μου 🙂 Απλά για να σε παρηγορήσω… Και γω θα με χαρακτήριζα σε μερικές περιπτώσεις σκύλα και ΜΙΑ 😆 Μη με δεις να τα παίρνω και να αρχίζω να βάζω τιμωρίες!!!! 😛 😛

  9. Εντάξει μια στις τόσες τα χρειάζονται τα κωλόπαιδα
    αλλά αυτή ήταν ΣΚΥΛΑ ΛΕΜΕΕΕΕΕΕΕΕ
    εσυ εισαι γλυκειά σκυλα 😛
    Λάσσυ :PPPPppp
    Aυτή ήταν ΝΤΟΠΕΡΜΑΝ!!!!!!!!!!!!!!!

  10. μ άρέσει πολύ ο πίνακας με τις εποχές. Σκέφτομι μάλιστα να τον φτιάξω κι εγώ. μπράβο σου.

  11. ΕΙΜΑΙ Η ΜΑΡΙΛΛΙΑ.ΕΙΜΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΥΩ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΕ ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ. ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΩ ΤΗΝ ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΔΩΣΕΤΕ ΙΔΕΕΣ .ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΟΧΕΣ ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ .

  12. fetos proslhfthika se idiwtiko paidiko stathmo ston topo mou…einai h prvth ou fora pou douleyw afou apofoithsa to 2010….anakalyrsa to site sou kai einai kataplhktiko……mpravo sou…..an exeis meraki…
    otan tous mathaines tis meres kai toys mhnes eleges kai tragodakia wste na ta mathainoun viwmatika??

  13. Angel καλή σου μέρα! Καλή επιτυχία, καλή αρχή στο καινούργιο σου ξεκίνημα! Όλα θα πάνε καλά, αρκεί να αγαπάς αυτό που κάνεις!
    Η βιωματική μάθηση, να ξέρεις είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθουν τα παιδιά!
    Φυσικά και χρησιμοποιούμε τα τραγούδια για να μάθουν… Δεν μπορείς έτσι απλά να κάνεις αναφορά, Δευτέρα,Τρίτη, Τετάρτη… και να μάθουν τις μέρες… Οπότε πρέπει να βρεις έναν τρόπο,που θα αρέσει και σε σένα για να τους το περάσεις… Είτε με τραγούδι, είτε με παιχνίδι. Σκέψου ότι θες να κάνεις μια δραστηριότητα… οπότε πρέπει να δημιουργήσεις ένα σενάριο…εκεί θα ενσωματώσεις ότι θέλεις να διδάξεις στα παιδιά!

  14. ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΛΕΓΟΜΑΙ ΑΡΕΤΗ ΜΕ ΠΡΟΣΕΛΑΒΑΝ ΤΩΡΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΚΑΙ ΘΕΛΗΣΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΩ ΛΙΓΟ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΔΙΚΕΣ ΜΟΥ..ΟΠΩΣ ΤΙΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΒΔΟΜΑΔΑΣ.ΕΧΩ ΨΑΞΕΙ ΑΛΛΑ ΔΕ ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΤΙ…….ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΧΩ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ!!ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ

  15. Γεια σας, είμαι φοιτήτρια του Παιδαγωγικού τμήματος και έχω μια εργασία για την οποία πρέπει να φτιάξω μια κατασκευή. Αυτή η κατασκευή πρέπει να σχετίζεται με ένα μάθημα (οποιοδήποτε, είτε γλώσσα είτε Μαθηματικά κ.α) και σε οποιαδήποτε τάξη που να έχει όμως σκοπό την μάθηση. Για παράδειγμα να βρούμε μια κατασκευή που να μπορούν τα παιδάκια να μάθουν την προπαίδεια ή ποιες λέξεις τονίζοντα, οτιδήποτε βασικά..Σας παρακαλώ βοηθήστε με αν μπορείτε, όλες οι ιδέες είναι αποδεκτές..Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!!

  16. Γεια σου Κική μου! Δεν είμαι δασκάλα αλλά θα σου δώσω κάποια λινκ που θεωρώ πως μπορεί να σε βοηθήσουν στην προπαίδεια, μιας και είχα δει πολλές φορές διάφορα βιντεάκια που μου έκαναν εντύπωση.

    http://santorinischool.blogspot.gr/2010/09/blog-post_8386.html
    http://littletreasureshandmade.blogspot.gr/2013/04/blog-post.html

    Επίσης μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα Λαχανα Χάχανα που έχει τραγούδια για την προπαίδεια. Αν δεν τα έχεις, μπορώ να στα στείλω.

    Επίσης μπορείς να μπεις και στο μπλογκ της δασκάλας Άμπρα Κατάμπρα να σε βοηθήσει! http://amprakatampra.blogspot.gr/

  17. Aχ ευχαριστώ πολύ… Θα τα δω και αν χρειαστώ κάποια βοήθεια θα σου πω..Ευχαριστώ και πάλι!!!

Σχολιάστε