Μαθηματικά: αριθμός 6


Συνεχίζουμε με δραστηριότητες και φύλλα εργασίας για τον αριθμό 6.
Ακολουθώντας την διαδικασία που κάναμε και για τον αριθμό 1, τον αριθμό 2, τον αριθμό 3, τον αριθμό 4 και τον αριθμό 5.

Βρήκα στο σχολείο ένα παζλ αριθμών, που υπάρχουν (φαντάζομαι) και στα τζάμπο και τα κόλλησα σε σειρά, αφαιρώντας όμως το εσωτερικό τους που δείχνει τον αριθμό. Σκοπός μου είναι, σε κάθε αριθμό να συμπληρώνουμε το αντίστοιχο κομμάτι, αφού πρώτα έχουμε δουλέψει τουλάχιστον 1 βδομάδα κάθε αριθμό με ασκήσεις και δραστηριότητες.

 

Τοποθετώντας τον αριθμό 6 στο σωστό παζλ, ξεκινήσαμε με το πιο απλό πραγματάκι. Να δείξουμε όλοι μας 6 δαχτυλάκια. Και το κάναμε όλοι. Ύστερα ζήτησα από τα παιδιά, να ακολουθήσουν με το δάχτυλό τους τον αριθμό 6 για να καταλάβουν την κίνηση που κάνουμε για να τον γράψουμε.

       

Ψάξαμε να βρούμε, να αναγνωρίσουμε και να κολλήσουμε τον αριθμό 6 από σελίδες περιοδικών, πάνω στην καρτέλα των αριθμών, η οποία περιέχει τους αριθμούς χωρισμένους σε κουτάκια, έτσι ώστε να μπορούμε να κολλάμε κάθε φορά τον αριθμό που ψάχνουμε.

Αφού τους έβαλα πάνω στο τραπεζάκι διάφορους αριθμούς, προσπάθησαν να αναγνωρίσουν τον αριθμό 6.

Και έτσι συμπληρώσαμε το κουτάκι με τον αριθμό 6 με όσα 6 βρήκαμε στις σελίδες του περιοδικού.

     

Ζήτησα από ένα παιδί να μου δείξει τον αριθμό 6 στο ρολόι του κουκλοθέατρού μας.

Πριν ξεκινήσουμε με ασκήσεις διάταξης, εξήγησα στα παιδιά ότι το 6 είναι ένας αριθμός που μοιάζει πολύ με το 9. Για να μπορέσουμε να κάνουμε τον διαχωρισμό, τους εξήγησα ότι στο 6, η γραμμούλα-καμπουρίτσα πηγαίνει από πάνω ενώ στο 9 η γραμμούλα-καμπουρίτσα πηγαίνει από κάτω. Τους έβαλα, λοιπόν, και τους δύο αριθμούς, και το 6 και το 9 για να μπορέσουμε στην πράξη να αναγνωρίσουμε ποιος είναι ο αριθμός 6.

 

Ύστερα χωρισα τα παιδιά σε δυο ομάδες των 3 ατόμων, και στην μία ομάδα έδωσα τον αριθμό 6 και στην άλλη ομάδα τον αριθμό 9.

 

Ζήτησα από την πρώτη ομάδα να γυρίσει την καρτέλα του αριθμού 6 ανάποδα και να μου πει αν όντως πλέον ο αριθμός που έβλεπαν ήταν το 6. Όντως, γυρίζοντας τον 6 ανάποδα, φτιάχναμε τον αριθμό 9. Ύστερα ζήτησα από την δεύτερη ομάδα  να γυρίσει την καρτέλα του αριθμού 9 ανάποδα και να μου πει αν όντως πλέον ο αριθμός που έβλεπαν ήταν το 9. Όντως, γυρίζοντας τον 9 ανάποδα, φτιάχναμε τον αριθμό 6.

Ύστερα κάναμε κάποιες ασκήσεις αναγνώρισης και κατασκευής διατακτικού αριθμού.

               

Στη συνέχεια κατασκευάσαμε τον αριθμό 6 με τουβλάκια.

     

Ύστερα, ζήτησα από κάθε παιδί να σηκωθεί στον πίνακα και να προσπαθήσει να γράψει τον αριθμό 6 με μαρκαδόρο.

     

 

Οι ασκήσεις που ακολούθησαν για την αναγνώριση και τη γραφή του συμβόλου – αριθμού 6 όλη τη βδομάδα, είναι οι επόμενες.

       

12 thoughts on “Μαθηματικά: αριθμός 6

  1. Το έχω ξαναπεί. Το τρίπτυχο εμπράγματα-βιωματικά-αναπαραστατικά, βρήκε τη σωστή δασκάλα του.Σε όσα σεμινάρια και να πάει κανείς, ό,τι και να του πούνε, αμα δεν το κάνεις στην πράξη, δεν…Μπράβο αστροπελέκι, εξαιρετική δραστηριότητα!!!

  2. xartaetoi :

    Το έχω ξαναπεί. Το τρίπτυχο εμπράγματα-βιωματικά-αναπαραστατικά, βρήκε τη σωστή δασκάλα του.Σε όσα σεμινάρια και να πάει κανείς, ό,τι και να του πούνε, αμα δεν το κάνεις στην πράξη, δεν…Μπράβο αστροπελέκι, εξαιρετική δραστηριότητα!!!

    Να είσαι καλά Βάλια μου!! Σε ευχαριστώ πολύ πολύ 🙂

  3. Πολύ καλό όπωσ πάντα!
    Τέλειο μάθημα για τον αριθμό 6!
    Καλή χρονιά κι ότι επιθυμείς!Πάντα τέτοια!!!!!!!!!

  4. Τίνα :

    Πολύ καλό όπωσ πάντα!
    Τέλειο μάθημα για τον αριθμό 6!
    Καλή χρονιά κι ότι επιθυμείς!Πάντα τέτοια!!!!!!!!!

    Να είσαι καλά Τίνα μου!!! Σε ευχαριστώ πολύ πολύ 🙂

  5. Παράθεμα: Μαθηματικά: αριθμός 7 « Astropeleki – Just another star in the webSky

  6. Παράθεμα: Μαθηματικά: αριθμός 8 « Astropeleki – Just another star in the webSky

  7. Παράθεμα: Μαθηματικά: αριθμός 9 « Astropeleki – Just another star in the webSky

  8. Παράθεμα: Μαθηματικά: αριθμός 10 « Astropeleki – Just another star in the webSky

Σχολιάστε